Elektromos hajók

A Balaton Boat Show egyik új kiállítója az elektromos hajtáslánccal is rendelhető, változatos méretű modellek széles palettáját kínáló Atlantic Marine volt – meg is ismerkedtünk velük testközelből. Íme, mit kell tudni róluk és két figyelemreméltó hajójukról!
Igazi árbombát dobott a Terhit forgalmazó Hírös Yacht a balatoni elektromos hajók piacára: a 6 vagy 12 kW-os Torqeedo hajtáslánccal szerelt oldal- vagy középkonzolos hajó nemcsak roppant olcsó, hanem C minősítésével lényegében korlátlanul használható a tavon.
Páratlan kényelmet, a legkorszerűbb technológiát és tökéletesen zöld hajtásláncot kínál a Deadelus Yacht tanulmánya.
A világ élvonalába tartozó elektromos hajót mutatott be a Wia a Balaton Boat Show alkalmával. A fűzfői gyár új zászlóshajója nemcsak látványos formatervével és az első példány hupikék színével tűnik ki a tömegből, hanem technikai megoldásaival is.
Ha eltekintünk attól, hogy eredetileg nem elektromos hajtásra tervezték a testét, akkor a Saver 750 Cabin Sport tökéletes e-hajó lehet a Balatonra. Paradox módon többek között éppen azért, mert nem kifejezetten erre tervezték…
Különleges jelenség a vízen az Invictus legnépszerűbb modellje, a nálunk elektromos motorral is elérhető GT 280-as. Modern formavilágával és kivételes minőségével, minőségi gélezésével és gyöngyház fényezésével valóságos luxusjacht kicsiben.
Új terepre merészkedett az olasz Saver Imbarcazionni a 330 WA-val: az eddig kizárólag 30 lába alatti hajókat készítő szicíliai manufaktúra egy nagyobb osztályba lépett. És a hajót látva úgy tűnik: a sok kishajós tapasztalat remekül jött egy nagyobb modell megtervezésekor is…
Ha a szépség a részletek és az arányok összhangja, akkor érthető, hogy miért és mitől lett még fenségesebb a Wia zászlóshajója, amely hivatalosan a kenesei Boat Show alkalmával mutatkozik be. A régebben 435-ös típusnév alatt futó modell szűk 60 centiméteres nyújtáson esett át, méghozzá pont ott, ahol a leginkább szükséges. Az eredmény egy még arányosabb és formásabb hajó lett, amely igazi luxusjachtos funkciókat is kínál.
Már csak 17 nap van hátra az idei, immár 11. Zöldszalag Regattáig. Az elektromos hajók minden évben megrendezett nagy versenyére az idén nagyjából 50 hajót várnak a rendezők. A verseny ezúttal is a megszokott helyen az idei évre teljesen megújult Balatonfői Yacht Clubban kap helyet. 
Rövid kivonat ízelítőül a Vitorlázás Magazin Hajókatalógus Extra Különkiadványából – egy a 175 hajóbemutató cikk közül.