Technika

Egy hajó felújítása rengeteg energiát és pénzt emészt fel – hát még ha nem a Balatonra, hanem a tengerre szánjuk. A dolog azonban nem lehetetlen küldetés, sőt, még élvezni is lehet. Ez derül ki magazinunk korábbi főszerkesztőjének beszámolójából a világ egyik legnagyobb sorozatú vitorlásának, az eredetileg Catalina márkanéven született Jaguar 27-es újjávarázsolásának és tengeri használatainak tapasztalatairól szól.
Érdekes tény, hogy a 36. Amerika Kupa döntőjében ugyan az olasz és az új-zélandi csapat mérkőzött egymással, mégis hazánk is képviselte magát. Az AC75-ösök ugyanis egy magyar kutatók által kifejlesztett szoftvert használtak.
Sokan bátorodhattak fel az enyhe téli időjáráson, hogy ha vízen hagyták a hajójukat, akkor januárban és februárban is hajózzanak néhány alkalommal. És persze ilyenkor jut az eszünkbe, hogy talán fűtésre is szükségünk lenne a hajón. Íme, néhány megoldás a hideg ellen!
Idén nem lesz hazai vitorlázó a híres-hírhedt egykezes földkerülő versenyen, a Vendée Globe-on – mégis lesz magyar résztvevő: méghozzá egy hajó. Armel Tripon a kápolnásnyéki Pauger Carbon műhelyben épült szárnyas IMOCA 60-assal indul a novemberben rajtoló versenyen. Cikk a Vitorlázás Magazin 2020/2-es számából.
A szabadidős hajózás ma már jóval túlmutat azon, hogy az ember kimegy a kikötőből, és vitorlázik, ha fúj a szél, és fürdik, ha nem. Aki ugyanis sok időt tölt a fedélzeten, komfortra, kiegészítő lehetőségekre és biztonságra vágyik. Ezt a hajóipar szereplői is felismerték, sorra rukkolnak elő különböző kényelmi extrákkal. Összeszedtük a kedvenceinket.
Nem először mutatunk rá a hajózás és az autózás közötti szoros kapcsolatra, ezúttal azt vizsgáljuk meg, hogy az alternatív hajtások és az önvezető rendszerek terén a különböző típusú járművek milyen közös utakon járnak.
Nem elég a hajót felkészítenünk a szezonra, a kikötést is érdemes biztonságosabbá tenni. Elég volt körülnéznünk néhány kikötőben, hogy azt tapasztaljuk: mintha a gondosság megállt volna az algagátlásnál – rengeteg elhasználódott, arra nem alkalmas kötelet láttunk a hajók rögzítésére. De vajon hogyan helyes és jó a kikötés? Ezt ismételjük át a Vitorlázás Magazin 2020/4-es számának cikkében.
Nem csak a termék, vagyis maga a hajó paraméterei és minősége számít a vásárláskor, hanem az is, ami mögötte van: a szerviz és a kapcsolódó háttér-szolgáltatások. Ezt annyiszor hallottuk már, hogy elhatároztuk, megnézzük, mi is van egy nagy hajóforgalmazó kulisszái mögött. Bepillantottunk a Bavaria hazai birodalmába, és sok mindent megértettünk. 
Kövess minket a Facebookon is.