Technika

A szabadidős hajózás ma már jóval túlmutat azon, hogy az ember kimegy a kikötőből, és vitorlázik, ha fúj a szél, és fürdik, ha nem. Aki ugyanis sok időt tölt a fedélzeten, komfortra, kiegészítő lehetőségekre és biztonságra vágyik. Ezt a hajóipar szereplői is felismerték, sorra rukkolnak elő különböző kényelmi extrákkal. Összeszedtük a kedvenceinket.
Nem először mutatunk rá a hajózás és az autózás közötti szoros kapcsolatra, ezúttal azt vizsgáljuk meg, hogy az alternatív hajtások és az önvezető rendszerek terén a különböző típusú járművek milyen közös utakon járnak.
Nem elég a hajót felkészítenünk a szezonra, a kikötést is érdemes biztonságosabbá tenni. Elég volt körülnéznünk néhány kikötőben, hogy azt tapasztaljuk: mintha a gondosság megállt volna az algagátlásnál – rengeteg elhasználódott, arra nem alkalmas kötelet láttunk a hajók rögzítésére. De vajon hogyan helyes és jó a kikötés? Ezt ismételjük át a Vitorlázás Magazin 2020/4-es számának cikkében.
Nem csak a termék, vagyis maga a hajó paraméterei és minősége számít a vásárláskor, hanem az is, ami mögötte van: a szerviz és a kapcsolódó háttér-szolgáltatások. Ezt annyiszor hallottuk már, hogy elhatároztuk, megnézzük, mi is van egy nagy hajóforgalmazó kulisszái mögött. Bepillantottunk a Bavaria hazai birodalmába, és sok mindent megértettünk. 
Az okostelefonok és a mindent behálózó internet korában a hajónkat is egyszerűen felvértezhetjük a legmodernebb intelligens technológiákkal, hogy még gondtalanabb legyen az élet a fedélzeten – és attól távol is.
Idén nem lesz hazai vitorlázó a híres-hírhedt egykezes földkerülő versenyen, a Vendée Globe-on – mégis lesz magyar résztvevő: méghozzá egy hajó. Armel Tripon a kápolnásnyéki Pauger Carbon műhelyben épült szárnyas IMOCA 60-assal indul a novemberben rajtoló versenyen. Cikk a Vitorlázás Magazin 2020/2-es számából.
Még el sem kezdődött a szezon, de máris van dolog a hajóval: itt a tavaszi revízió ideje. Hasznos lehet átismételnünk, mit és hogyan kell ilyenkor elvégeznünk. Szakértőnk, Nádasdy András az ezzel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat osztja meg olvasóinkkal.
Egyáltalán nincs egyedül az autógyártók között Lexus a Vitorlázás Magazin 2020/1-es számában bemutatott különleges luxusjachtjával, hiszen szinte minden jelentősebb márka készített már hajót vagy legalábbis hajóterveket. Ezeket részben korábban már bemutattuk, de immár érdemes tablóra tenni az egész kollekciót. Íme!
Minden szezon új kezdet – főleg azok számára, akik még csak most fognak megismerkedni a vitorlázással. Petrányi Zoltán Kékszalag-győztes elsősorban nekik szedte csokorba gondolatait arról, hogy mitől lesz valaki jó vitorlázó, de tanácsait megfontolhatják azok is, akik nem ma kezdték a sportot.
Kövess minket a Facebookon is.