Technika

Új, környezetbarát szennyvíz- és ivóvíz tisztító innovációkat mutatott be a Catana Group. A cég által fejlesztett új vízszűrő megoldás teljes mértékben megtisztítja és ihatóvá teszi a csapvizet a hajókon, így nincs szükség több ásványvizes műanyag palackra.
Szezon végén és szezon előtt mindenki rendszerint vizsgálja a lehetőségeit, hogy vajon milyen vitorlával tudná még egy kicsit fürgébbé tenni a hajóját. A mostanában mind inkább elterjedő könnyűszeles vitorlák, a code zerók és reacherek kézenfekvő opciónak tűnnek – de mi a különbség közöttük, és mitől lesz a reacher egy túrahajón is sokoldalúan használható? Ennek jártunk utána a Qauntum Sails szakértőinek segítségével készült cikkünkben.
Itt a nyár vége, ami a hajózásban általában a legjobb rendelési időszakot jelenti, nem csak a hajókra, de a vitorlákra is most lehet elcsípni a legjobb kedvezményeket. Nem beszélve arról, hogy a most megrendelt vitorlák garantáltan megérkeznek a következő szezon kezdetére. A Quantum Sails szakembereinek közreműködésével szeretnénk egy kis segítséget nyújtani az megfelelő vitorlakészlet összeállításához. 
Egy hajó felújítása rengeteg energiát és pénzt emészt fel – hát még ha nem a Balatonra, hanem a tengerre szánjuk. A dolog azonban nem lehetetlen küldetés, sőt, még élvezni is lehet. Ez derül ki magazinunk korábbi főszerkesztőjének beszámolójából a világ egyik legnagyobb sorozatú vitorlásának, az eredetileg Catalina márkanéven született Jaguar 27-es újjávarázsolásának és tengeri használatainak tapasztalatairól szól.
Érdekes tény, hogy a 36. Amerika Kupa döntőjében ugyan az olasz és az új-zélandi csapat mérkőzött egymással, mégis hazánk is képviselte magát. Az AC75-ösök ugyanis egy magyar kutatók által kifejlesztett szoftvert használtak.
Sokan bátorodhattak fel az enyhe téli időjáráson, hogy ha vízen hagyták a hajójukat, akkor januárban és februárban is hajózzanak néhány alkalommal. És persze ilyenkor jut az eszünkbe, hogy talán fűtésre is szükségünk lenne a hajón. Íme, néhány megoldás a hideg ellen!
Idén nem lesz hazai vitorlázó a híres-hírhedt egykezes földkerülő versenyen, a Vendée Globe-on – mégis lesz magyar résztvevő: méghozzá egy hajó. Armel Tripon a kápolnásnyéki Pauger Carbon műhelyben épült szárnyas IMOCA 60-assal indul a novemberben rajtoló versenyen. Cikk a Vitorlázás Magazin 2020/2-es számából.
A szabadidős hajózás ma már jóval túlmutat azon, hogy az ember kimegy a kikötőből, és vitorlázik, ha fúj a szél, és fürdik, ha nem. Aki ugyanis sok időt tölt a fedélzeten, komfortra, kiegészítő lehetőségekre és biztonságra vágyik. Ezt a hajóipar szereplői is felismerték, sorra rukkolnak elő különböző kényelmi extrákkal. Összeszedtük a kedvenceinket.
Nem először mutatunk rá a hajózás és az autózás közötti szoros kapcsolatra, ezúttal azt vizsgáljuk meg, hogy az alternatív hajtások és az önvezető rendszerek terén a különböző típusú járművek milyen közös utakon járnak.
Kövess minket a Facebookon is.