Invictus GT 280 és TT 280: Luxusjacht kicsiben

Különleges jelenség a vízen az Invictus legnépszerűbb modellje, a nálunk elektromos motorral is elérhető GT 280-as. Modern formavilágával és kivételes minőségével, minőségi gélezésével és gyöngyház fényezésével valóságos luxusjacht kicsiben.

Az Invictus 280-as sorozatának két kivitele is elérhető: a tágasabb orrnapozót kínáló nyitott TT és a hétvégi tartózkodáshoz éppen elegendő komfortot kínáló kabinnal rendelkező GT. A modellcsalád legfeltűnőbb stíluseleme a legmodernebb vitorlásokat idéző letört orrkialakítás.

A hátsó napozó kész stég: két ember kényelmesen, három némi kompromisszumok árán elfér rajta

sdr_HDRB

A kokpitba a széles és hosszú hátsó napozón keresztül juthatunk be, amelyet valódi tíkfával burkoltak. A kényelmes ülőfelületek kárpitjának anyaga is egészen érdekes: még közelről szemlélve is olyasféle jóminőségű szövetnek látszik, amilyet a drágább olasz heverőkről lehet ismerős, de tapintása elárulja, hogy könnyedén mosható vízhatlan anyag. A forgalmazó szerint simán kint is hagyható mind a fedélzeten akkor is, ha hetekig nem használjuk a hajót, az eső, az UV-sugárzás és a por nem tesz benne kárt.

A kokpit térkínálata hatalmasnak mondható a maga osztályában, ráadásul jól át is járható minden irányban a fedélzet. A méretes bimini kellemes árnyékot ad a vízen lényegében az orrfedélzettől egészen a hátsó napozóig. A rudazta és a rögzítése masszív – ebben biztosan szerepet játszik az is, hogy a GT 280-ast nem elektromos hajónak, hanem powerboatnak tervezték, vagyis nagyobb igénybevételre van kalibrálva minden, így az árnyékoló rudazata és anyaga is. Ugyanakkor a hajó elegáns formavilág elvész a vászontető használatával, szép vonalai a bimini nélkül érvényesülnek igazán.

A hajó legjellegzetesebb pontja az első világháborús torpadócsónakokat és a legmodernebb vitorlásokat jellemző letört orrkialakítás és a behúzható horgony

A kétüléses kormányállás középre került, a szkipper helye a hajó középvonalától jobbra eltolva esik. A műszercsoport impozáns, különösen a színre fújt (az általunk megtekintett hajó estében gyöngyházbarna), fényezett keret. A powerboat-eredetet jelzi a műszerek fölött trónoló áttetsző plexin megjelenített dőlés-jelző is, amelynek az elektromos változaton persze nem vesszük sokkal több hasznát, mint a kompasznak a balatoni túrahajókon, de erről is elmondható, hogy jól néz ki.

A kormányállás igazán nagyhajós, az ülés és maga a kormány minőségi bőrt kapott

A kormányállás kettős ülése nagyon igényes bőr kárpitozást kapott, (akárcsak maga a kormány is), a fejtámlákba belevarrva az Invictus cirádás logója. A prémium-érzetet erősíti az is, hogy a támla dőlésszöge elektromosan állítható, ami nemcsak kényelmi funkció, hanem praktikus is, mivel a támla előre döntésével lehet felnyitni az ülések dobozába integrált fedélzeti konyha takarópultját. (Egy mosogató és egy sütő kérhető ide, illetve ennek oldalában található az egészen elfogadható méretű hűtő is.)

Műszaki adatok:

Invictus GT 280

Tervező: Christian Grande

Teljes hossz: 8,9 m

Szélesség: 2,8 m

Terhelhetőség: 1080 kg

Szállítható személyek száma: 10

Fekvőhelyek száma: 3

Hajtás: Volvo V8 benzin, 350 LE/3.0 TDI 260 LE

vagy: elektromos hajtás 15-40 kW teljesítménnyel

Akkumulátorcsomag: akár 60 kWh

Alapár: 104 000 EUR (V8-as benzinmotorral!)

 

INVICTUS TT 280

A GT280-assal azonos alapokra (konkrétan: ugyanarra a testre) épül a TT-változat is. A fő különbség, hogy a kétszemélyes orrnapozó helyett ez egy hatszemélyes elülső orrkiülőt kapott. A megoldás előnye, hogy így még többen férnek el kényelmesen a fedélzeten. A kormányállás mögötti tér elrendezése azonos a GT-változatéval, és a motorválaszték is azonos.

Hozzászólások

Kövess minket a Facebookon is.