Elektromos hajók

Az autóiparban elterjedt gyakorlat sorozatgyártás előtt tesztelni minden új modellt – de a hajóiparban ez viszonylag ritka. Arra pedig még az autós cégek sem szoktak vetemedni, hogy szakújságírók véleményét kérjék ki egy termékükről még a gyártás előtt. A balatonfűzfői Aqwia azonban megtette ezt, felkérve a Vitorlázás Magazin főszerkesztőjét a cég belépőmodellje, a sorozatgyártásra kerülő 230 CC „előtesztelésre”.
Mintegy 25 százalékkal növelte gyártókapacitást a hazai elektromos hajók piacát vezető Aqwia Kft., hogy meg tudjon felelni az e-hajók iránti rohamos kereslet-növekedésnek. A Wia hajókat készítő balatonfűzfői gyár jövőre is hasonló mértékű bővítést tervez. Várakozásaik szerint idén 15-20 százalék körüli mértékben nőhet az elektromos hajók piaca Magyarországon.
Nemrégiben foglalkoztunk magazinunkban azzal, hogy mit és hogyan célszerű téliesíteni a vitorlás hajókon a hideg közeledtével. Most pedig áttekintjük, mit kell tenni az elektromos hajókkal. Mert azokkal is van ám teendő!
Oké, az elektromos hajó nem ördögtől való. Sőt, kifejezetten mókás játék – ez volt a benyomásunk a Wia legújabb, még csak prototípus fázisban lévő új modelljét próbálgatva.
Alig pár éve, hogy felbukkantak az elektromos hajók a Balatonon, máris megjelentek a kifejezetten a magyar tengerre fejlesztett típusok. A Greenline 39 EDrive pozitív benyomást tett ránk Koperben, a hajó első menetpróbáján.
Egy elektromos hajó, a Wia 435 Cabrio nyerte a Balaton Boat Show alkalmával meghirdetett közönségszavazásunkat a magazin Facebook-csatornáján. Ígéretünkhöz híven bemutatjuk a hazai gyártó zászlóshajóját.