A hazai kishajópiac egyik legnagyobb forgalmazója az olasz Saver hajóknak köszönheti sikerét – az olasz márka pedig annak, hogy jó minőségű, de olcsó tömeghajókat gyárt. A kecskeméti Hírös Yacht horgászcsónkjairól és elektromos kishajóiról már többször is írtunk magazinunkban, most magát a gyártó céget mutatjuk be, azt vizsgálva, hogy mégis hogyan nőhetett egy kis családi vállalkozás csakis kishajókkal óriásira?
Elektromos hajók
A sikló és az úszótestű hajók előnyös tulajdonságait ötvözik az olyan úgynevezett félig sikló testtel készülő elektromos hajók, mint amilyenek a Stickl Yachts gyárt. De ha ezek valóban minden téren jobbnak tűnnek, akkor miért nem gyárt mindenki ilyeneket? Ennek jártunk utána újabb technikai elemzésünkben.
Hat elektromos hajó viselheti a teljes Balatonkerülésért járó Türkiz Regatta érmet – ennyi teljesítette ugyanis a Kékszalag teljes távjával felérő első tókerülő kihívást, amelyet a Balatonfői Yacht Club rendezett meg augusztus 5-6. között. Bár az eseményt nem versenynek szánták a szervezők, így nyertest sem hirdetnek, de hivatalos rekord azért született: 21 óra 47 perc az új szintidő a teljes Kenese-Keszthely-Kenese távon – természetesen köztes töltés nélkül. A szervező Balatonfői Yacht Club sikeresnek ítélte a rendezvényt, olyannyira, hogy egész évben tartó, nyitott rekorddöntési kihívást hirdetnek az elektromos hajósok számára.
Hangsúlyos környezetvédelmi üzenettel rendezik meg a jövő héten az immár 10. e-hajós versenyt, a Zöldszalag Regattát Balatonkenesén: A hagyományos csillagtúra mellett lefutják (pontosabban inkább: lekocogják) a Kékszalag távjával felérő teljes tókerülést is, amellyel a zöld hajók növekvő hatótávját szeretnék demonstrálni, és nem mellesleg a 4Ocean számára is adakoznak a vizek tisztításának ügyéért.
Minden korábbinál nagyobb flotta vágott neki az augusztus 21-én rendezett 9. Zöldszalag Regattának. Az elektromos hajók keleti medencében rendezett csillagtúrája szoros versenyt hozott: volt olyan kategória, ahol négyórányi út után alig 5 másodperc döntött egy dobogós helyezésről! A verseny sztár-résztvevője az idei Kékszalag győztese, Vándor Róbert volt, aki a kék mellé a zöld szalagot is begyűjtötte az idén a legnagyobb hajók kategóriájában.
Az autóiparban elterjedt gyakorlat sorozatgyártás előtt tesztelni minden új modellt – de a hajóiparban ez viszonylag ritka. Arra pedig még az autós cégek sem szoktak vetemedni, hogy szakújságírók véleményét kérjék ki egy termékükről még a gyártás előtt. A balatonfűzfői Aqwia azonban megtette ezt, felkérve a Vitorlázás Magazin főszerkesztőjét a cég belépőmodellje, a sorozatgyártásra kerülő 230 CC „előtesztelésre”.
Kövess minket a Facebookon!
- Visszatért a 111 éves Jókai hajó a BAHART flottájába
- 11 +1 program május 1-jén a Balaton körül
- Csak magyar zene szól a Tour de Hongrie helyszínein
- Általános üzemanyagár-csökkenés jön szerdától – ennyivel lesz olcsóbb a benzin és a dízel Magyarországon
- Jön a Balatoni Évadnyitó Balatonfüreden – megnyílik a vitorlás szezon
- A Böhm-gyűjtemény Sümegen
- Hogyan gondozzuk tökéletes pázsitunkat?