VG-arcképcsarnok: Miranda Merron

Elég elkötelezettnek kell lenni ahhoz, hogy valaki egy ígéretes reklámipari karriert hagyjon hátra az offshore vitorlázás szenvedélyéért – pont ezt tette Miranda Merron 15 évvel ezelőtt. Jól indult a karrierje: először 9 évesen, családi hajójukon szelte át az Atlanti-óceánt, aztán később még párszor megismételte ezt az utat. Az útvonaltervezésben igazi szakértő és szigorú analitikus – kijárta az utat magának, hogy kiváló navigátor lehessen. A VG hőseinek bemutatását a hölgyekkel kezdjük a Women on Water Hungary segítségével.

Az első óceáni vitorlás utad: mikor, merre, milyen körülmények között?
Egy transzatlanti út volt nyugatról keletre 1979-ben a Manitou IV fedélzetén, a szüleim C&C 39-esén (egyébként az 1969-es Canada Cup-on győztes volt, mármint a hajó, nem a szüleim). Az ok az volt, hogy édesapám új munkát kapott Angliában. Kanadából indultunk, Oakville, aztán az Erie csatorna felé, Hudson-folyó New-Yorkban, majd ki az Ambrose Lightra, és Lizard Pointnál futottunk be 19 nap, 22 óra és 37 perc vitorlázás után.

Hogyan és miért döntöttél úgy, hogy az óceáni vitorlázást választod?
Anyukám elvitt egy előadásra, amit Naomi James tartott, amikor 10 vagy 11 éves voltam. És egyszer meglátogattuk a Kialoa IV-et Cowes-ban, amikor 10 éves voltam, a transzatlanti utunk után, úgyhogy valószínűleg elég lelkes voltam. Bár aztán 16 és 19 éves korom között egyáltalán nem vitorláztam, az egyetemi évek alatt ültem vissza versenyezni kishajós osztályba.

Mikor került az óceáni vitorlázás életed központjába?
Pár évvel azután, hogy otthagytam a reklámipari munkámat, és már jó hajókon versenyeztem, a kikötőben sétálgattam, hogy csapatot találjak a következő menetekre. Így ismerkedtem meg Lisa Charles-szal, aki akkoriban a Royal & SunAlliance-on vitorlázott. Javasolta, hogy jelentkezzek oda én is, és ez tett végleg pontot a reklámiparba való visszatérést övező gondolataim végére.

Milyen eredményedre vagy a legbüszkébb?
Csapatversenyben arra, amit a Royal & SunAlliance-szal értünk el, mielőtt kidőlt volna az árbócunk; szólóvitorlázásban arra, amikor a 2014-es Route de Rhumon 6. helyen végeztem a Class40 osztályban a 43 indulóból.

2020 Vendée Globe
A céljaid a 2020-as Vendée Globe-on: Sikeresen körbeérni, és legjobb esetben megdönteni a hajó rekordját, ami 90 nap volt, bár Dominique Wavre eléggé meghajtotta, ráadásul a mi utunk hosszabb is lesz.
Gyengeségek, amik hátráltathatják a célod elérését: ahogy mondtam, nem vagyok túl jó az elektronikában.
Mit tekintenél sikeres VG-nek? Körbemenni és célba érni.
Mit osztanál meg legszívesebben az útból? A történetet, és mindent fogok is küldeni, amit csak tudok. Igazából írni szeretek a legjobban. De filmezni is fogok, amikor úgy gondolom, van mit felvenni és megosztani az emberekkel, de csak a filmezés kedvéért biztos nem fogom csinálni.
Írd körbe a VG-t három szóban! Rohadtul hosszú út
Három emlékezetes élmény a VG-ről: Nézni ahogy 2000-ben Bilou befut a célba, Yves Parlier hihetetlen hőstette a riggel, a French Navy Hubo Boss és Banque Populaire képei a legutóbbi VG-ről
Melyik kormányos inspirál téged? Rengetegen a múltból és a jelenből is. Mindenkit nagyon tisztelek, aki nekivágott ennek a versenynek, főleg azokat, akik körbe is mentek még akkor, amikor a kommunikációs technológia nem olyan volt, mint most. Most azért már más világ van, Halvard azt szokta mondani, hogy olyan, mintha egy telefonfülkében élnék, folyamatosan összeköttetésben vagyok a külvilággal. Olyan, mint egy állandó köldökzsinór, szóval aki anno enélkül hajózott körbe, azt igazán tisztelem.
Mi nélkül biztos nem vágnál bele a földkerülésbe? Tea nélkül.

Miranda Merron eredményei:
2020: Vendée Arctique Les Sables d’Olonne, 17. hely
2019: Fastnet Race, 15. hely, Bermudes 1000, 13. hely, Class40 : Défi Atlantique, 4. hely, RORC Caribbean 600, 4. hely
2018: Class40 :Route du Rhum, 13. hely, Normandy Channel Race, 6. hely
2017: Class40 : Rolex Fastnet Race, 3. hely, Caribbean 600, 2. hely, Normandy Channel Race, 5. hely
2016: Class40 : RORC Transatlantic Race, 1. hely
2014: Class40 : Route du Rhum, 6. hely, Championnat Class40, 1. hely
2013: Class40 : Les sables – Horta – Les Sables, 3. hely
2012: Class40 : Québec – Saint-Malo, 1. hely
2009: Round Britain & Ireland, record
2002: Route du Rhum, 8. hely

Sokat versenyzett csapatban is: részt vett a Jules Verne Trophy-n és a British Isles Tour-on is, mielőtt belépett a Class40 hajóosztályba társa, Halvard Mabire oldalán. Halvarddal mindketten rajonganak a technikai részletekért, a felszerelést és sportszerűséget is tisztelő vitorlázásért. Közös sikerük az is, hogy meggyőzték a Campagne de France-ot, támogassa őket a Vendée Globeon. Ha Miranda kormányozza a projektet, Halvard sincs messze. Bár Miranda egyedül fog a rajtvonalra állni, mindketten részei a történetnek.

A hajó: Egytestű Imoca – Campagne de France

Az eredetileg a svájci Dominique Wavre-nak tervezett Campagne de France egy megbízható, klasszikus hajó, amin érezhető az új-zélandi tervezőtudás számos előnye. Először Dominique-kal, majd az amerikai Rich Wilsonnal a fedélzetén ez a hajó már négyszer megkerülte a Földet (kétszer Vendée Globe-on, kétszer Barcelona World Race-en), mielőtt 2014-ben belecsapott a villám. Ezután egy átfogó felújítást kapott, így Miranda már egy nagyon jó állapotban lévő hajóval vághat neki első szóló Földkerülésének, mi több, az biztos, hogy Miranda és Halvard nagy gonddal fogják felkészíteni az útra.

Születési dátum: 1969. július 2.
Születési hely: Oxford
Városa: Hamble

Tanulmányok: Cambridge-i Egyetem (Keleti tanulmányok, japán szak), 4 év a J Walter Thompson egyetemen Tokióban, Sydney-ben, PárizsbanVitorlaszám: FRA50
Előző nevek: Great America IV, Mirabaud, Temenos
Tervező: Owen Clarke
Hajóépítő műhely: Southern Ocean Marine, Tauranga
Vízretétel: 2006. május 4.
Hossz: 18,28m
Szélesség: 5,5m
Merülés: 4,5m
Súly: 8,5t
Uszonyok száma: 2
Árbóc magasság: 28m
Tőkesúly: karbon
Kreutz vitorlaméret: 330nm
Bőszeles vitorlaméret: 600nm

Forrás

A Vendée Globe hőseiről jól illusztrált portrékat közöl a Vitorlázás Magazin 2020/6-os száma is. Keresse a nagyobb újságárusoknál vagy rendelje meg itt!

 

Hozzászólások

Kövess minket a Facebookon is.