Hírek

Minden idők leggyorsabb kereskedelmi vitorlásai, a maguk koránnak technikai csúcsai – ezek voltak a klipperek. Bár csak viszonylag rövid ideig uralták a tengereket, mégis alapvetően befolyásolták a hajóipar fejlődését.
Az elmúlt év egyik legszenzációsabb újdonsága egyértelműen az új generációs Wallyk első képviselője, a Tango, amely rögtön az első nagy versenyét megnyerte. 2018/5-ös lapszámunkban részletesen bemutatjuk a csodát – addig itt egy látványos videó róla.
Bár egyre több a Balatonon a hipermodern kikötő sok csupa üveg klubházzal, azért akadnak még olyan ódon, patinás nádas-zugok, amelyek mindmáig a vitorlásélet kezdeteit idézik. Közülük is a leghíresebb a Port Lacaj, amelyet méltán nevezhetünk akár legendásnak is. Történetét idősebb és ifjabb Bán István osztotta meg velünk – mi pedig olvasóinkkal, tisztelgésből a múlt előtt.
A francia Charlie Dalin nyerte meg a tizedik Vendée Globe földkerülő vitorlásversenyt.
Visszaállt a Vendée Globe szóló földkerülő versenybe Weöres Szabolcs, miután Las Palmas előtt bóján állva sikeresen kijavította a hajójában november 12-én keletkezett károkat.
Nem sárral gurigáztak az Alsóörs és Paloznak határában felépült Ypsilon Yacht Club megálmodói: az elkészült létesítmény valóban új sztenderdet állít fel a Balatonon. Sőt, megállná a helyét a Riviérán is.
Az ősz hagyományosan forgalmas időszak a használt hajók piacán is, ugyanakkor ilyenkor már nem biztos, hogy a vízen van a kiválasztott hajó. Éppen ezért tekinti át állandó jogi szakértőnk mostani cikkében az olyan eseteket, amikor a vevő vízretétel nélkül kénytelen hajót vásárolni.
Elrajtolt november 10-én a franciaországi Sable d’Olone-ból a legkeményebbnek tartott vitorlásverseny, a Vendée Globe, amelynek ezúttal is van magyar résztvevője. Íme a legfontosabb tudnivalók a versenyről!
Fa Nándor után hét évvel újabb magyar vitorlázó, Weöres Szabolcs áll startvonalhoz a Vendée Globe szóló földkerülő regattán. A csopaki sportoló a felkészülés nehézségeiről és várakozásairól beszélt az utolsó Magyarországon töltött napján.