Újabb elképesztő eredmény a Wild Joe csapattól!

Ismét remekelt a Wild Joe csapat egy offshore regattán: a Rolex Middle Sea Race-en az idén sem csupán a létszámot növelte, hiszen abszolútban az elismerést érdemlő negyedik helyen futott be az egytestűek mezőnyében Józsa Márton és csapata.

A világ egyik legjelentősebb offshore versenye a Rolex Middle Sea Race, Szicília kerülőnek is nevezik. A rajt és a befutó Málta szigetén van, észak felé indul el a mezőny Szicília megkerülésére, itt a Messinai szoros talán a verseny legizgalmasabb szakasza, egyebek közt a nagy hajóforgalom miatt is. Az idei túlnyomórészt gyengeszeles versenyen itt találkoztak egyedül a hajók húsz csomó körüli szelekkel. Ezután három sziget: Favignane, Pantelleria és Lampedusa megkerülése után, a „befutó szakaszon”, ismét Málta a cél.

A Wild Joe tizenkettedszer, Józsa Mártonékkal tizenegyedszer vesz részt a versenyen. A végleges, hivatalos eredménylista természetesen az összes hajó befutása után várható, a Wild Joe abszolút negyedik helye és az ORC 1. kategória győzelme azonban már biztosnak mondható. (FRISSÍTÉS: a sorrend valóban nem is változott a teljes mezőny befutása után.)

Az egytestűek között az abszolút győzelmet a holland 100 lábas maxi, a Leopard 3 szerezte meg, ők 70 óra 34 perc 8 másodperc alatt teljesítették a távot. Nyilatkozatuk szerint a változatos szélviszonyok mellett a rengeteg halászháló tette izgalmassá a regattát, és talán a legszebb élményük éjszaka a Stromboli oldalán lefolyó, vörösen izzó lávafolyam látványa volt.

Józsa Márton és csapata: Kelemen Tamás, Mike Gilles (RSA), Németh Áron, D’Albini András, Adorján Csaba, Aklan András, Király Csaba, Galgóczi Tamás, Dénes Bence, Józsa-Kovács Attila és Bagyó Áron 652 tengeri mérföld megtétele után ért célba, a menetidejük 78 óra, 31 perc és 56 másodperc lett, ami az előnyszámokkal korrigáltan az ORC 1. kategóriában az első helyet jelenti!

A hunsail.hu-nak sikerült telefonon elérnie a Wild Joe sajtófőnökét, Gémesi Jókát, aki elmondta: „Gyenge szélre készült a csapat, és ez be is jött, csak egy rövid ideig, körülbelül egy órát kaptak erős, 20 csomó körüli szelet. Minden felesleges felszerelés, súly kikerült a hajóból, a vitorlázatot is szelektálták, a legénység is a minimum létszámon volt – ezért nem tartottam én sem ezúttal a versenyben a csapattal. Innen, Máltáról szurkoltam. Amit navigátorunk, D’Albini András és taktikusunk, Kelemen Tamás előre elterveztek, összeraktak az időjárás előrejelzés és az eddigi tizenegy verseny tapasztalatai alapján, az mind bejött, és műszaki hiba sem hátráltatta a csapatot. Egyetlen kellemetlenség akadt csak, Pantelleria környékén összeszedtek egy halászhálót, viszont szerencse, hogy sikerült tőle viszonylag gyorsan megszabadulni. A hivatalos eredmény a verseny végén várható, azt számolgatjuk most, hogy a legfontosabb kategóriában, az IRC abszolút számítás szerint is dobogóra állhat a csapat.”

Ezek is érdekelhetnek

Hozzászólások

Ajánlataink