Hírek

Ragyogó napsütés, majd másnap felhők és az azzal járó 10-12 csomós szél fogadta az 53. Mihálkovics Kupa – Internorm Nagydíj népes mezőnyét. A 128 nevező egység idén először versenyezhetett hamisítatlan vitorlázó időben a Balatonon, ezért nemcsak az értékes díjak, hanem az élmények miatt is csupa mosolygós arcot láthattunk a díjkiosztón.
Mostani lapszámunkban nem kevesebb, mint 20 oldalnyi terjedelemben járjuk körbe azt a témát, hogy vajon reális lehet-e egy magyar csapatot indítani az America's Cup-on. A 9 cikkből álló sorozat most teljes terjedelemben közzétett része az AC jövőjével foglalkozik.
Tekintélyes, mintegy 73 fős Laser mezőny állt rajthoz az MVM SE rendezésében zajló jubileumi 10. Laser Flottabajnokságon. Az időjárás ezúttal nem könnyítette meg a versenyrendezők dolgát, a hétvégére beköszöntő kánikula mellett sajnos nem sok szél maradt a három napos Ranglista verseny lebonyolításához.
A Magyar Vitorlás Akadémia NKft. május hónapban elvégezte a Balaton körüli Vitorláskikötők újraminősítését a Kék Csillag Kikötőminősítési rendszerben. Az adatok kiértékelése után szembetűnő, hogy az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően több Marina legalább egy szinttel magasabb kategóriába került. A felmérésben hangsúlyos pontok a kikötési lehetőségek, a szolgáltatások színvonala és a természetvédelem.  
Mertünk egy nagyot álmodni. Arról, hogy milyen hatalmas dicsőség lenne, ha egy magyar csapat is részt vehetne a világ legfejlettebb vitorlás versenyén, az America’s Cup-on. Nagy álom ez, hiszen ebben a jelenlegi pillanatban aligha állunk készen erre. Mégis érdemes végig gondolni a dolgot. Ezt tettük idei 3-as lapszámunkban mintegy 9 cikkben, különböző aspektusból vizsgálva a kérdést.
Friss lapszámunk fő témája elég sok mást háttérbe szoríthat – hiszen azt jártunk körbe, hogy vajon elképzelhető lenne-e összerakni egy Magyar csapatot az America’s Cup-ra? De írunk még sok minden másról is... Rövid tartalmi kivonat.
Számos új vonása volt a nemrégiben lezárult 2020-/21-es Vendée Globe-nak. Az egyik legérdekesebb ezek közül az volt, hogy a hajók, a felszerelések és a versenyzőket segítő szolgáltatások rohamos fejlődése alapvetően megváltoztatta a szóló földkerülő kihívást is. A klasszikus, a kezdeti felálláshoz képest a versenyzők élete kényelmesebbé vált, sőt, bizonyos értelemben a szerepük is csökkent az eredményességben.
Itt a tavasz – és ha itthon még hűvös van vitorlázni, akkor irány a tenger! Illetve előbb egy charter cég, hogy hajót béreljünk. De vajon milyet? Ez persze alapvetően ízlés és pénztárca kérdése, de segíthet az is, ha tudjuk, mások milyen hajót választanak. Íme, a tavalyi év legnépszerűbb egytestű charterhajóinak Top 10-es listája!
Kövess minket a Facebookon is.