VOR Leg4: Sztárok jöttek, sztárok mentek

Jelentősen átalakultak a csapatnévsorok a VOR negyedik szakasza előtt. Olyan sztárok és nagy nevek érkeztek, mint Franck Cammas, Rome Kirby, Jeremie Beyou, Grant Wharington – ugyanakkor kiszállt Peter Burling, az Amerika Kupa győztes skippere.

Jelentősen átalakultak a csapatnévsorok a VOR negyedik szakasza előtt. Olyan sztárok és nagy nevek érkeztek, mint Franck Cammas, Rome Kirby, Jeremie Beyou, Grant Wharington – ugyanakkor kiszállt Peter Burling, az Amerika Kupa győztes skippere.

Szöveg: Vitorlázás Magazin, Fotó: VOR

Összesen 19 új név került fel a Volvo Ocean Race-en induló csapatok névsoraiba a negyedik, Melbourne-ből Hong Kongba vezető 5500 mérföldes szakasza előtt. A kapitányok között voltak, akik pihentetni próbálták húzóembereiket a fáradtságos harmadik szakasza után, mások pedig erősíteni akarták a csapatukat.

Ez utóbbiakhoz tartozik a Dongfeng is. Miután a harmadik szakaszon sem tudták megverni fő riválisukat, a MAPFRÉT, leigazolták az egyik legnagyobb sztárt, akit hirtelen leakaszthattak a szögről: Franck Cammast. A francia vitorlázó legutóbb az Amerika Kupán szerepelt, 2011-12-ben pedig a VOR-on villogott, ő vezette győzelemre akkori csapatát. Cammas hivatalosan a harmadik szakaszon megsérült Pascal Bidegorry helyett áll be a Hong Kongba vezető negyedik etapra.

„Pascal kiesése rossz hír a csapatnak, hiszen kulcsszerepe volt az eddigi teljesítményünkben – mondta Charles Caudrelier, a kínai-francia csapat skippere. – Franck elérhető volt, és szívesen beugrott helyette. Már korábban beszéltünk vele, elmondta, hogy szívesen részt venne a versenyben. Erre most elérkezett az alkalom. Sosem egyszerű dolog egy navigátort pótolni, de Franck az az ember, akivel a legtöbbet vitorláztam együtt életemben, így természetes, hogy őt hívtam elsőként.”

„Nagyon felvillanyozott, hogy végigcsinálhatok egy szakaszt a Volvo Ocean Race-en, és a Dongfeng az a csapat, amelynél a leginkább otthon érezhetem magamat, nem csak a személyes kötődéseim folytán, hanem a közös kulturális alapoknak köszönhetően is” – fogalmazott Cammas. Szavait alátámasztja az is, hogy alig 12 órával azután, hogy otthonában felhívta Caudrelier, már Melbourne-ben is termett.

A kínai-francia csapat egy másik VOR-veteránt is igazolt a negyedik szakaszra: a svájci Justine Mettreaux (aki a legutóbbi VOR női csapatának színeiben versenyzett) állt be négyszeres Nacra 17-világbajnok és olimpikon Marie Riou helyére. Szintén csak a negyedik etapon erősíti a Dongfenget a Vendée Globe-veterán Jeremie Beyou is. Mindez jól mutatja, hogy a kínai-francia csapat végre szeretne elsőként végezni egy etpaon.

Cammas érkezésével egy időben távozott a mezőnyből egy másik sztár: Peter Burling, az Amerika Kupát nyerő Team Emirates New Zealand skippere három szakasz után kiszállt a Tem Brunel gárdájából. Vele ment Louis Balcaen, Annie Lush és Alberto Bolzan is. Helyettük érkezett Burling két Amerika Kupás csapattársa, Rome Kirby és Sam Newton, valamint a veterán Sally Barkow. A csapatot erősíti a dán Jens Dolmer is, aki számos alkalommal vitorlázott már Bekking oldalán. Vagyis a fekete-sárga csapat legénysége igencsak alaposan átalakult. Bouwe Bekking skipper szerint azonban ez nincs összefüggésben azzal, hogy a verseny kezdete óta várakozáson alul teljesítenek és nem képesek kihozni a hajóból a benne rejlő sebességpotenciált.

„Kezdettől fogva az volt a terv, hogy a harmadik szakasz után Burling és Balcaen hazamennek. Annie és Alberto pedig a sérüléseik miatt kénytelenek kihagyni a negyedik etapot” – mondta Bekking a névsor alapos átrendezésével kapcsolatban. És bár az „erősítés” szót nem használta, de egészen biztosan szeretne végre legalább dobogóra kerülni – talán már a negyedik szakasz végén.

A legfontosabb személycserére azonban alighanem a Vestasnál került sor, ahonnan erre a szakaszra családi- és egészségügyi okokból kiszállt Charlie Enright, a csapat skippere. A helyét Mark Towill, Enright korábbi helyettese vette át. Távozott tőlük Jena Hansen is. A két kiszálló helyére Phil Hamer és Hannah Diamond érkezett.

A Scallywag névsorában is alapos változások történtek: Libby Greenhalgh váltotta le a korábbi navigátor Altoni Fontest, aki sérülése miatt volt kénytelen kiszállni. Egyértelműen erősítésként szállt be a sárkányosokhoz az ausztrál vitorlázó-legenda Grant Wharington, aki – mondanunk sem kell – komoly tapasztalattal rendelkezik ezen az útszakaszon, míg a kezdő Trystan Seal próbaképpen állhatott be.

A navigátori poszton hajtott végre cserét Dee Caffari is a Turn the Tide on Plastic csapatban: Nico Lunven pihenőre mehetett, a helyére a veterán Brian Thompson érkezett. Bár nem fűztek hozzá semmilyen kommentárt, azért nem nehéz kitalálni, hogy a döntés mögött talán az is áll, hogy a TTP túl sokszor próbálkozott alternatív stratégiával az út első három szakasza során, Thompson alighanem egy konzervatívabb filozófiát fog képviselni. A harmadik szakasz nagyon megviselte Bianca Cookot, így ő is pihenőt kapott, helyére Annalise Murphy szállt be.

Három embert cserélt a legénységben Simeon Tinepont, a harmadik szakaszon technikai hiba miatt utolsóként célba érő Team AkzoNobel skippere is, aki szerint a cserék előre tervezett változtatások voltak.

Ugyanakkor nem mindenhol frissült a hajózónévsor: Xabi Fernandez, az összetettben élen álló MAPFRE skippere alighanem tökéletesen ismeri azt a mondást, amely szerint nyerő „csapaton ne változtass” – senkit sem cserélt le a negyedik szakaszra.

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink

Kövess minket a Facebookon is.