Carnival Race: Gyapjasék a középmezőnyben

A középmezőnyből igyekeznek kitörni a Gyapjas testvérek az idei Európa-bajnokság helyszínén, San Remóban rendezett Carnival Race-en.

A középmezőnyből igyekeznek kitörni a Gyapjas testvérek az idei Európa-bajnokság helyszínén, San Remóban rendezett Carnival Race-en.

Az olaszországi San Remoban, az idei Európa-bajnokság helyszínén versenyeznek a Gyapjas testvérek, ahol egy hosszabb edzőtáborozás és tesztelés után csütörtökön kezdődött a Carnival Race – írta a hunsail.hu. A rajthoz álló 47 egység között szép számmal szerepeltek a nemzetközi mezőny topversenyzői is. Indul a legfrissebb világranglistán a férfiak mezőnyének első húsz helyezettje közül 7 egység – közöttük az pályafutásuk legjobb helyére előre lépő, 13. magyar hajó -, valamint a női világranglista első 20 egysége közül négy (ezúttal együtt rajtolnak a férfiak és a nők).

Itt van például a 2017-es vébé-ezüstérmes svéd Dahlberg-Bergström kettős, a legutóbbi két junior világbajnokságot megnyerő  francia Macchetti-Dantés kettős, vagy az Aarhusban világbajnokságot nyert ugyancsak francia Pepponet-Mion hajó. Szintén rajthoz állt az AArhusban az éremfutamot megnyerő és tokiói kvótát szerő olasz Ferrari-Calabró páros, valamint a londoni olimpián ezüstérmes brit Luke Patience kormányozta egység is.

Az első napon a gyenge, 6-9 csomós szélben az erős mezőnyben a magyar egység az első futamban a 18. helyen ért célba. „A rajtnál körülöttünk mindenki kint volt, mi nem, de így nem sok terület maradt a kibontakozásra” – érzékeltette Gyapjas Balázs, hogy a mezőny finoman szólva sem fegyelmezett. A második futamban stratégiát váltottak és mentek ők is, de sajnos ki is irták őket BFD-vel az egyébként megnyert futamból. „De legalább jó futamot vitorláztunk.  Ez a verseny nem kiemelt célverseny 2019-ben, „de akkor is rossz ha az ember korai rajtot kap”. Főleg úgy, hogy a rendezőség nemigen tudja kontrollálni a mezőnyt, előfordult, hogy az ötödik általános visszahívás után inkább elengedik a rajtot úgy, hogy 20 hajó van kint, közülük ötötöt felírnak, a többi meg mehet, e mellett a rajtvonalak és a pályák mérete sem optimális. „Még három nap van hátra, a sebességünk kifejezetten jó, a lényeg hogy erős mezőnyben sokat tudunk vizen lenni.”

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink

Kövess minket a Facebookon is.