Csoda két testen

Igazán lenyűgöző hajót tervezett a Malcolm McKeon Yacht Design: az mm751 katamarán-tanulmány a jövő formavilágát villantja fel.

Bő 75 méteres testhosszával az mm751 aligha lehet másmilyen, mint kecses, hiszen a katamaránoktól megszokott szabályos négyszögekre hajazó felülnézeti struktúrával közel 50 méteres széleséggel kellene rendelkeznie a hajónak – ami nyilvánvalóan túlzás lenne. Éppen ezért katamarán-felépítése ellenére az mm751 sokkal inkább a hasonló méretű egytestű hajók formavilágát idézi. A lényeg az volt, hogy minél szélesebb, minél könnyebben átjárható fedélzeti életteret kínáljon a koncepció.

A végtelen hosszú, kecses formavilág a katamarános felépítés ellenére egytestű jelleget kölcsönöz a hajónak

A hajó leglátványosabb eleme a roppant széles, napozóteraszként a garázsként is funkcionáló farkialakítás, amely mélyen benyúlik a magasabbik fedélzeti szint alá. De nemcsak a fartükör nyitható le, hanem a hajó oldalfalai is mindkét oldalon. Fölötte úszómedence kapott helyet, amelyhez lazán csatlakozik az oldalról nyitott, de fedett terasz.
A hátsó és a fölső fedélzeti élettér azonban még közel sem minden: az orrban még tágasabb elülső napozót alakítottak ki. Akkorát, hogy akár teniszpályának is beillene.

Persze belül is roppant bőkezű a térkínálat: a szalon akár színházterem is lehetne – csak sokkal világosabb. Ezt a hatalmas, teljes fedélzeti szintmagasságot kitöltő és íves formájú, széles üvegfelületeknek köszönheti, és a sok tetőablaknak. A belső teret az m2ateiler tervezte, mindent világos színekkel és légiesen könnyed formákkal megoldva. A hálóhelyek (a tulajdonosit kivéve természetesen) a testekben kaptak helyet, hátul pedig a gépház.

A rendkívül széles fartükör lenyitható, hátul óriási napozóplatform és az ahhoz szorosan kapcsolódó garázs található

A hajó hajtásáról a hatalmas vitorlák mellett egy dízel-elektromos hibrid hajtáslánc gondoskodik, amelyet a hatalmas fedélzeti napelemek is töltik. Tisztán szélhajtással az mm571 az aktuális szélsebességnél másfélszer gyorsabban képes haladni (könnyű szélben), erős szélben pedig 25 csomós maximális sebességre képes. Motorral 17,5 csomóra képes.

Arról persze még nincs információ, hogy a látványos koncepcióra jelentkezett-e már vevő, de nem is ez a lényeg. Az mm751 pusztán tanulmányként is roppant hasznos, hiszen egy sor innovatív megoldást sorakoztat fel. Olyanokat, amelyeket minden bizonnyal sok hajón láthatunk majd a nem túl távoli jövőben.

Ezek is érdekelhetnek

Hozzászólások

Ajánlataink

Kövess minket a Facebookon is.