VOR Leg3: Vihar előtti csendben a mezőny

Bár a déli vizeket általában hegynyi hullámok, csontig hatoló hideg és erős szelek jellemzik, egyelőre békés 10-13 csomós szélben csordogál a Volvo Ocean Race mezőnye a verseny második szakaszán Fokvárosból Melbourne felé a negyvenedik fok előtt. A helyzet azonban hamarosan megváltozik…

Bár a déli vizeket általában hegynyi hullámok, csontig hatoló hideg és erős szelek jellemzik, egyelőre békés 10-13 csomós szélben csordogál a Volvo Ocean Race mezőnye a verseny második szakaszán Fokvárosból Melbourne felé a negyvenedik fok előtt. A helyzet azonban hamarosan megváltozik…

Szöveg: Lénárt Attila, Fotó: VOR

Két részre oszlott a Volvo Ocean Race mezőnye tegnap: három hajó (a Vestas, a Scallywag és a TTP) nem ment annyira délre, mint a többiek – de ma reggelre már csak a TTP maradt különutas, a Vestas közeledik a bolyhoz. Az élen továbbra is a Dongfeng halad, a második a MAPFRE, a harmadik pedig az AkzoNobel. A mezőny jelenleg jellemzően 12-13 csomós sebességgel halad, míg a többiektől jóval északabbra lévő TTP jóval gyorsabb, 18-19 csomós sebességgel száguld.

A körülmények az út első három napja során ideálisnak bizonyultak, az óceán egyelőre nem azt a vad arcát mutatta, amelyet ebben a térségben általában szokott – de az előrejelzések szerint ez hamarosan megváltozik.

„Még csak most kezdjük kóstolgatni a déli vizek ízét. A hőmérséklet egyre csökken, előkerültek a kesztyűk és a sapkák” – mondta a Volvo Ocean Race honlapján megjelent összefoglalóban Bouwe Bekking, a Team Brunel skippere. „A szél hol erősödött, hol gyengült tegnap, majd szinte teljesen elállt éjszakára. Jól láttuk az AkzoNobel és a MAPFRE fényeit, majd egyszerre hat csomós szél kerekedett a semmiből. Most egy alacsony nyomású képződmény közeledik, jelentősen erősödni fog a szél és igazi vad menetben lesz részünk.”

A mostani előrejelzések szerint hamarosan 35 csomós széllel száguld majd a mezőny hatméteres hullámok között.

„A szél erősödik és kissé más irányból jön, mint ahogy vártuk, ami felvet néhány kérdést a leendő vitorlaválasztásunkkal és a magasságunkkal kapcsolatban. Jelenleg nagyjából úgy érezzük magunkat, mintha hadállásokat foglalva készülnénk a háborúra” – fogalmazott Simon Fisher, a Vestas navigátora.

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink

Kövess minket a Facebookon is.