VOR Leg3: Rázós menet

Nem véletlenül jár dupla pont a Volvo Ocean Race harmadik, Fokvárosból Melbourne-be vezető szakaszának eredményéért: a csapatok rettenetes körülmények között mennek már napok óta. Erről tanúskodik az AkzoNobel esete is: a hollandok vitorla- és árbócsérülés miatt kényszerpályára kerültek és elvesztették az esélyüket a jó szereplésre.

Nem véletlenül jár dupla pont a Volvo Ocean Race harmadik, Fokvárosból Melbourne-be vezető szakaszának eredményéért: a csapatok rettenetes körülmények között mennek már napok óta. Erről tanúskodik az AkzoNobel esete is: a hollandok vitorla- és árbócsérülés miatt kényszerpályára kerültek és elvesztették az esélyüket a jó szereplésre.

Szöveg: Vitorlázás Magazin, Fotó: VOR, Videó: Team AkzoNobel

Tízméteres hullámot is mértek a csapatok a Volvo Ocean Race harmadik, a déli óceánon keresztül vezető útszakasza során – ráadásul gyakran nagyon erős, jellemzően 20-30 csomós, de néha egészen 50 csomóig erősödő szélben és alig nulla fok fölötti hőmérséklet mellett. A viharos idő nem csak a fagyoskodó legénységet viselte meg, de a hajókat is megtépázta. Különösen az AkzoNobelt VO65-ösét, amelynek fővitorla rögzítését és csigasorát, valamint árbócát is megrongálta a szél és a hullámok kombinált ereje. Szerencsére a hajó manőverképes maradt, így a hollandok élesen irányt váltva, a flottától elszakadva északnak fordultak, hogy csendesebb körülmények között végezhessék el a szükséges javításokat. Ezekhez ráadásul melegebb időre is volt szükség, hiszen nulla fok körül nem köthetett volna meg a ragasztó. Az incidens miatt az AkzoNobel a harmadik helyről az utolsóra esett vissza, jó 300 mérföldnyi hátránnyal az éllovasok mögött.

Hat nap után a mezőnyt a Dongfeng vezeti (immár négy napja), de szorosan mögötte, alig tízmérföldes távolságban lopakodik a MPAFRE. A harmadik helyen haladó Vestas immár 66 mérföldnyire van a kínai-francia csapat mögött, de jó 100 mérföldnyivel haladnak a negyedik helyen álló Brunel előtt. A A Scallywag és a TTP kétszáz mérföldnyire van az élbolytól, egymástól alig 15-20 mérföldnyire.

Íme videón az AkzoNobel sérülése és a javítás!

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink

Kövess minket a Facebookon is.