Június 11-én szombaton 15 órától szokás szerint finom falatokkal, innivalóval várják az indulókat a földvári Spari telepen, és természetesen vasárnap a díjkiosztón is lesz némi harapnivaló és ital a koccintáshoz. Közben persze még lezajlik a szezon egyik legizgalmasabb éjszakai túraversenye, ahol a résztvevők a szombat 18 órai rajt után átélhetik a csodás estét, a napnyugtát, a holdfényes éjszakát (néhány napra rá, június 14-én lesz pontosan holdtölte), és a mezőny derekának még a napfelkeltéből is kijut – adta hírül a Hunsail.hu.
Az Ezüst szalag kitűnő edzés a Kékszalagra. A leggyorsabb többtestűeknek jó tesztelési, összemérési lehetőség, kiderülhetnek, hogyan működnek az idei szezonra bevezetett technikai fejlesztések. A mezőny nagy része pedig gyakorlatilag teljesen hasonló körülmények között teheti majd meg a Kékszalagnak ezt a szakaszát „élesben”, vagy még odafelé, vagy vissza – jó alkalom lesz szinte pontosan egy hónappal a tókerülő előtt begyakorolni az éjszakai vitorlázás és navigáció trükkjeit, fogásait.
A táv változatlanul a Balatonföldvár – Györök – Balatonföldvár „virslipálya”.
Az abszolút első helyezett elnyeri a verseny ezüst örökös vándordíját, az első befutó egytestű hajó is különdíjat kap. A 20 lábnál rövidebb többtestű hajókat is külön értékelik.
A spartacus.hu és a hunsail.hu oldalon elérhető a Versenykiírás a legfontosabb tudnivalókkal és a díjazás részleteivel.
Idén a Bavaria 32 osztály számára ranglistaverseny ez az éjszakai túraverseny.
Az Ezüst szalag változatosságára és színvonalára jó példa az eddigi győztesek listája: 2018-ban, az első ilyen versenyen, az RSM2 modifikált AC45-ös katamarán nyert, Vándor Róbert kormányzásával, ők az erős szélben mindössze 3 óra 4 perc (!) alatt tették meg a távot. 2019-ben a New Black Jack Décision 35-ös katamarán győzött, a tízszeres világbajnok Roland Gaeblerrel a kormánynál, nekik a gyenge szélben az előző évinél percre pontosan öt órával több idő kellett a táv teljesítéséhez… 2020-ban ugyancsak a gyenge, forgolódó szél tette próbára a mezőnyt, a győztes Diószegi Zoltán, Székely András, Hunfalvy Csaba és Antal Gábor csapatnak közel tíz és fél óra kellett a versenytáv végigvitorlázásához az IRF nevű Ventilo 28-as katamarán fedélzetén.
Legutóbb, 2021-ben pedig izgalmas, bonyolult versenyen győzött az MKB-Prospex Decision 35-ös katamarán, 23:02:26-kor értek célba, 5 óra 2 perc 26 másodperc alatt tették meg a versenytávot. Mindössze 1 perc 16 másodperccel utánuk jött be másodikként az RSM modifikált AC 45-ös többtestű, Vándor Róbertékkel. Harmadik a New Black Jack lett, Nagy R. Attilával, ők négy perccel maradtak le az első helyezettől. Hihetetlenül szoros volt befutó a légvonalban is mintegy 80 kilométeres távon!
A 2021-ben győztes katamarán kormányosa Kaiser Kristóf, a legénység tagjai: Pajor Szabolcs Levente, Munka Márton, Pajor Zsombor, Horváth Miklós, Szigeti Stacey Dániel volt.
Tavaly az abszolút ötödik helyen futott be az első egytestű hajó, a Trentasette Lacsny Gergely irányításával.
A rendező Spartacus Vitorlás Egylet célja immár ötödik éve változatlan: extrém, izgalmas sportélményt szervezni a vízen és színvonalas, emlékezetes baráti együttlétet a parton.
A verseny előtt és alatt a legfrissebb információk a spartacus.hu internetes oldalon érhetők el.
Visy László Oszi