Minden, ami tavasszal kell...

Hajó a sufniból, Szélábécé mindenkinek, Jégbe fagyva és eltemetve, Ha egy nő egy vízesés hátán kerüli meg a Földet – íme néhány idei első lapszámunk változatos cikkeinek címei közül. Egy kis ízelítő a friss magazinból.

Nagyon megélénkült a vitorlázás világa a szokatlanul hosszúnak tűnő idei off-season alatt – és ezt tükrözi mostani lapszámunk is. Aki velünk együtt téli szünetet tartott, az csak kapkodhatja a fejét, hogy mennyi minden történt illetve történik alig pár hónap alatt. Hiszen lefutott a hajókiállítás, elindultak nagy világversenyek, új elnöksége lett az MVSZ-nek, új hajókat mutattak be, már javában tesztelnek a csapatok az Amerika Kupára – és még sorolhatnánk. Mostani lapszámunkkal segítünk felvenni a fonalat. Nézzük szép sorjában!

Immár a korábbi névadó szponzor nélkül és két külön értékelt hajóosztályban zajlik az Ocean Race, méghozzá hatalmas mezőnnyel. E sorok írásakor az első két szakasz ért még csak véget, (ennyiről tudtunk most beszámolni Önöknek), úgyhogy bőven lesz még lehetőség követni, hogy mi is történik a világ vitorlázóinak krémjét felvonultató versenyen az év során. Elkezdődött a felkészülés az első tesztekkel az Amerika Kupa jövőre esedékes párviadalaira is, bemutatjuk, ki hol tart most.

Persze nemcsak a távoli vizeken zajlik az élet, itthon a saját hajónk és kikötőnk környékén is akad tennivaló. Sokan vannak akik ilyenkor szeretnék megvenni első hajójukat – nekik segítünk szakmai tanácsokkal használthajó-vásárlási sorozatunk utolsó, a vitorlák átvizsgálásáról szóló részében, amit egyébként azoknak sem árt átfutni, akik tudják, hogy nem éppen újak már a vásznaik. Sokan a megemelkedett díjakat látva ilyenkor, a szezon előtti utolsó hetekben próbálnak új helyet találni maguknak, és erről nemcsak a kikötőkkel, hanem hajóstársakkal is tárgyalnak. Éppen ezért vizsgáltuk meg, hogy vajon hogyan lehet átruházni – ha lehet egyáltalán – a kikötőhelyeket.

Az is fontos változás, hogy véget ért egy hosszú ideje folyó huzavona, amelynek eredményeképpen ismét legálisan hajózhatunk horvát tengeri vizsgával itthon is. Az adriai papír sokak szerint túl könnyen, valós tudás nélkül szerezhető meg – és a valós tudást azonban tényleg nem adják könnyen. Erről szól a Ruhástul a medencébe című cikkünk, amely egy tengeri túlélőtréninget mutat be, ami nem része az alap tananyagoknak, de szó szerint életbevágó lehet azoknak, akik tengerre készülnek szállni. Nekik szól Szélábácé című cikkünk és a chartertippekről szóló írásunk is, amelyek azok számára lehetnek igazán fontosak, akik először készülnek nyílt vizekre. Ehhez persze nagy bátorság kell – különösen akkor, ha valaki saját maga építi a hajóját is, ahogyan azt a Hajó a sufniból című cikk főhőse is tette.

Szokás szerint kikacsintunk egy kicsit a hajós témákból – de nem távolodunk el túlságosan a víztől, hiszen Stílus rovatunkban a búvárórák történetét elevenítjük fel. Autós szekciónkban pedig megvizsgáltuk, hogy a rohamosan terjedő elektro-mobilizáció hogyan változtatja meg a kocsik formatervét – erről szól Áramvonalak című írásunk. És bármilyen meglepő lehet elsőre, e téren erős a párhuzam a hajózás világával, hiszen itt is egy közeg (a víz helyett a levegő) ellenállásának legyűrése válik mind fontosabbá.

De nem is húzzuk tovább, mindent úgysem tudunk felsorolni, amiről írunk mostani lapszámunkban, így inkább kellemes olvasgatást és jó szezont kívánunk mindenkinek idei első lapszámunkhoz!

Ezek is érdekelhetnek

Hozzászólások

Ajánlataink