Ilyen volt az idei utolsó OP ranglistaverseny

Az utolsó 2019-es OP ranglistaversenyen Balatonfűzfőn változatos szélviszonyok közepette 4 selejtezőfutamot és 2 döntőt teljesített a nemzetközi mezőny. A Szpari versenyzői dominálták a versenyt, elvitték az első három helyet.

Három nagyon nehéz, rendezési szempontból igazi agyalós nap alatt hat futamot sikerült teljesíteni az optimist osztály utolsó idei ranglistaversenyén október első hétvégéjén Balatonfűzfőn. A 111 fős mezőnyben cseh, osztrák és szlovák versenyzők is vízre szálltak, a selejtezőket sárga és kék csoportokra bontva vívták a hajók.

A verseny első napján, bár végig fújt a szél az öbölben és azon kívül is, versenyzésre kevéssé volt alkalmas. Így a tervek szerinti időben 7 csomó feletti délkeleti-déli szélben vízre menő mezőny egy érvénytelenített futam után hosszas várakozás – 50-70 fokos szélfordulók közepette – a kora délutánra délnyugatra forduló könnyű brízben egy fél futamot tudott teljesíteni – számolt be róla a hunsail.hu. Azaz, a sárga csoport be tudott futni, a kék csoport számára viszont a hátszél már félszéllé változott, így a rendezőség az ő menetüket félbeszakította és a kikötőbe vezényelte a társaságot. Nem túl erős kezdés, kétségkívül.

Fotó: Ilkei Bence

A második napra kedvezőtlenebb időjárási körülményeket ígértek az előrejelzések, ezek reggel be is jönni látszottak, rövid parti halasztással indult a nap. A feltámadó délnyugatiban azonban a rendezőség a vízre indult és hamarosan 8 csomó körüli szélben kezdődött a rajteljárás. Ez a próbálkozás is sikertelen lett azonban, mert a – pénteken futam nélkül maradt, ezért szombaton elsőként induló kék csoport rajtjában ismét 30-40 fokot változott a szél iránya, így általános visszahívás, majd halasztás és további várakozás következett. A levegő messze nem volt olyan meleg, mint a megelőző napon – amikor szinte végig sütött a nap -, így a partra menetelt is fontolgatták a rendezők, viszont frissülni és stabilizálódni látszott a délnyugati, maradt a mezőny a vízen.

Ezúttal megérte, fél 1 után pár perccel ment el az első rajt – a kék csoporté -, majd sorban pörögtek a futamok, s az újabb 7 órás nap végére mindkét csoport 4-4 futammal tudta zárni a selejtezőket. A szél ekkor is intenzíven forgott, minden futam között át kellett rendezni a pályát és a rajtvonalat is folyamatosan korrigálni kellett. Sőt, a kék csoport negyedik futama alatt már Fűzfő felett ólálkodott az előrejelzések szerint is érkező zivatar, de szerencsére „kivárta” a befutót és „csak” a kikötőbe tartó mezőnyt áztatta meg kissé.

A verseny harmadik napjára extrém körülményeket ígértek a prognózisok, az előző napi zivatarhullám mögött ugyanis nagyon erős 25-35 csomós, de folyamatosan mérséklődő szél érkezett. Ez a nap is parti halasztással kezdődött, miközben a versenyterületen mért északi szél ereje 27 és 44 csomó között mozgott, s bár sütött a nap, ez volt a leghidegebb napja a versenynek. A mezőny azonban az addigra 16 csomós átlag köré mérséklődő szélben vízre szállt és fél 1 után el rajtolt az aranycsoport első futama. Ez a nap sem volt könnyű, 310 és 10 fok között legyezett a szél, egy futamot érvényteleníteni is kellet, de végül a 9 és 18 csomó közötti szélben minkét döntőbeli csoport két futamot tudott teljesíteni.

Az összetett lista első három helyén az SVE versenyzői, Héder Benedek Barna, Borda Levente és Tóth Attila végeztek, a legjobb női versenyző az összetettben 4. helyezett Fehér Boróka, a BYC 1912 vitorlázója lett. A legjobb kűlföldi versenyző pedig a szlovák Oliver Brestovsky lett, aki az összetett liste 10. helyén végzett.

Hozzászólások

Kövess minket a Facebookon is.