„Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy ismét kiérdemeltük a Budapest Boat Show Újdonság Pályázatának első díját hajó kategóriában, ez jól jelzi, hogy az elbírálást végző szakmai zsűri tagjai is felismerték, hogy a tavaly év végén bemutatott új kishajónk, a CC számos olyan elemet vonultat fel, amely új lehetőségeket kínál az elektromos hajók felhasználása terén” – fogalmazott Viszkei András, a Wia alapítója. Kiemelte: a Wia CC-vel egy olyan multifunkciós hajót sikerült alkotniuk, amely a lehető legtöbb célra alkalmas.
„Ez a hajó remekül szolgálhat hobbicélokat vagy örömhajózást, ugyanakkor profi munkaeszközként is megállhatja a helyét olyan területeken (például verseny- vagy rendezvénybiztosítás a Balatonon) ahol eddig a környezetbarát elektromos hajók korlátozott hatótávolságuk vagy nem eléggé funkcionális kialakításuk miatt nem kínáltak érdemi alternatívát” – mondta el Klausz Csaba, a Wia gyártási igazgatója.
A Wia CC egy valóban merész és innovatív koncepció, amellyel az volt a cél, hogy olyan multifunkciós hajót alkosson a balatonfűzfői gyártó, amely egyszerre felel meg tucatnyi különböző felhasználási terület követelményeinek a kedvtelési célú hajózástól a professzionális felhasználási lehetőségekig. Ennek megfelelően a CC minden részletét úgy alkották meg, hogy rendkívül tartós, kiemelkedő menetteljesítményekkel rendelkező, roppant üzembiztos, egyszerűen kezelhető és nagyon csekély fogyasztású legyen a hajó.
A CC szakít a mai hajóipari trendekkel, és nem egy dizájnorientált, de korlátozott felhasználási lehetőségeket kínáló hajó, hanem valóban felhasználóbarát és multifunkciós vízi jármű. Ennek megfelelően a CC akár 7 vagy 15 kW-os motorral is rendelhető, (ebben az esetben kishajóvezetői engedély nélkül is használható, és ezáltal belépőkategóriát kínál az elektromos hajózás világába), ugyanakkor 40 kW-os (vagy akár 60 kW-os) hajtással is elérhető, mivel különleges tervezésének köszönhetően minden teljesítmény-tartományban optimálisan működik! Az elektromos hajtásra optimalizált félsikló test szinte minden átmenet nélkül vihető siklásba, fogyasztása a legkisebb a kategóriájában, és menettulajdonságok illetve manőverképességek terén is kiemelkedő.
„A Wia CC-vel az volt a célunk, hogy egy olyan multifunkciós hajót alkossunk, amelyre valóban szükségünk is van, és amely napi használatban is minden körülmények között megállja a helyét. Ennek szellemében a nagy oldalsó szabadmagasság célja a megfelelő hullámvédelem biztosítása, de ha mégis víz kerül a hajótestbe, az a hátrafelé enyhén lejtős, akadálymentes fedélzetkialakításnak és a nyitott fartükörnek köszönhetően könnyedén ki is folyik a hajóból” – fejtette ki Klausz Csaba.
A hajótest vízvonal alatti része a hidrodinamikai szempontból legoptimálisabb formát kapta (ennek köszönhető a hajó csekély energiafogyasztása is), így oldalcsúszása csekély, az iránytartása pedig kifejezetten jó.
Mindezen erényeknek köszönhetően a Wia CC lehet az első olyan hazai tervezésű és gyártású elektromos hajó, amely számos professzionális felhasználási területen kiválthatja a jelenleg használt motoros hajókat a Balatonon, ezzel új lendületet adhat az elektromos hajózásnak. Funkcionális alapkoncepciójának köszönhetően pedig segíthet abban is, hogy a nagyközönség számára még inkább elfogadottá váljanak az elektromos hajók. A CC multifunkcionális felhasználási lehetőségeivel számos olyan területen kínálhat hazai fejlesztésű és gyártású megoldást, amelyeken eddig importhajókat használtak.
A Wia CC nemcsak azért igazán „zöld” hajó, mert a legkorszerűbb elektromos hajtással készül, így zéró emissziójú termék, hanem azért is, mert a balatonfűzfői gyárunk munkafolyamatainak kialakításakor nagy hangsúly került arra, hogy a lehető legkisebb legyen az ipari tevékenység öko-lábnyoma. Ennek érdekében sok újrahasznosított anyagot használnak fel és hulladékokat is a legnagyobb gondossággal, szelektíven gyűjtik és kezelik.
A hajóról részletesen itt írunk.