Perini Navi Victoria: a korral érő ketch

Nem fiatal, mégis egyre jobb hajó a Perini Navi egyik legpompásabb alkotása, a Victoria. A luxusvitorlás nemrégiben esett át a harmadik felújításán, és bátran kijelenthetjük, hogy szebb és jobb, mint új korában.

Alapszabály a hajóiparban, hogy minél nagyobb és könnyebb egy hajó, annál gyorsabb, és minél nehezebb, annál kényelmesebb. Ebből kifolyólag valamennyi luxushajót a sebesség és a komfort közötti skálán kell elhelyezni. A Perini Navi pedig remek abban, hogy megfelelő kompromisszumokat képes találni e két tényező között. Erre különösen jó példa a 2004-ben épült Victoria. Ez a hajó nyitotta meg az olasz cég 43 méteres, alumíniumtestű szériáját, amelynek modelljei azonos alapokon készültek ugyan, de meglehetősen különböző karaktert kaptak. Az azonban közös bennük, hogy egyszerre kényelmesek és gyorsak.

Komfort és sebesség

„A Victoria a sebesség és a komfort tökéletes egyensúlyát kínálja” – mondta erről a luxuryyachts.eu-nak Steve Ohlssen, a hajó kapitánya. Ami a kényelmet illeti, aligha túlzott a szkipper: a Victoria 5 fejedelmi pompával berendezett, szuper-tágas vendégszobája és szállodai lakosztályokat is megszégyenítő tulajdonosi lakrésze minden képzeletet felülmúl. Nem is szólva a hatalmas és lenyűgözően dekorált szalonról! Minden szobához külön kis tárolóhelyiség is jár – és persze külön zuhany és mosdó is van mindenkinek.

A kényelem a hajó génkészletének része volt már rögtön a tervezéstől – éppen ezért talán jobban illett a 43 méteres sorozat első jachtjára eredeti neve, az Ohana, ami hawaii nyelven azt jelenti, hogy boldog család. A család boldogságához pedig mi más kellene a hatalmas térkínálat mellett, mint szupermodern elektromos rendszer, napozóterasz a flybridge-en és egy méretes jacuzzi a fedélzeten. A Victoria A mindezzel rendelkezik is, meg még egy sor jópofa vízi játékszerrel is a garázsában…

„Ez a hajó nyitotta meg az olasz cég 43 méteres, alumíniumtestű szériáját, amelynek modelljei azonos alapokon készültek ugyan, de meglehetősen különböző karaktert kaptak”

Mindig szebb és szebb lett

A Victoria többször is gazdát cserélt már, és minden esetben felújították – pontosabban: modernizálták – egy kicsit. Először 2009-ben, majd 2014-ben, legutóbb pedig 2018-ban kapott egy alapos ráncfelvarrást. A harmadik refit során szinte a teljes bútorzatát kicserélték, még letisztultabb és még elegánsabb, ugyanakkor az eredetinél modernebb stílusú berendezést kapott. Leváltották az eredeti, sötétbarna színvilágot, helyette világosabb, de fényesebb felületek dekorálják a hajó belterét.

 

Hatalmas életterek mindenütt

A méretes felépítménynek köszönhetően a Victoria szalonja könnyedén összenyitható a hátsó fedélzettel, így a motoros hajókról vagy katamaránokról ismert megoldással, könnyedén átjárható félig nyitott, félig zárt, hatalmas közös élettér alakítható ki az árbóc tövétől egészen a tatig. Mintha ez a hatalmas, tánctérnek is beillő többfunkciós terület nem lenne elég a 12 fős utazólétszámnak, két további életteret is kialakítottak. Ezek közül az orrfedélzet kényelmes napozóterasza lényegében csak motorral haladva vagy álló helyzetben használható, de a másik, fontosabb élettér jól védett helyen van: a felépítmény tetején elhelyezett hatalmas flybridge-en. A fönti kormányállás körül tucatnyi fekvő- és ülőhely csábítja az utasokat arra, hogy a magas megfigyelőhelyről gyönyörködjenek a páratlan panorámában. Bár a flybridge kormányállást is kapott, a Victoria tulajdonosának (vagy bérlőjének) egyáltalán nem kötelessége az irányítással bajlódni, hiszen van egy külön kapitányi híd is a kabinban, ahol a hétfős személyzet egyik tagja mindig szolgálatban áll, és szükség esetén átveszi a hajót.

Hosszú utakra termett

A luxusjacht mostanában a mediterrán térség nyugati részén üzemel charterhajóként, de gyakran tesznek vele hosszabb transzatlanti utazásokat is. Ezek sem jelentenek túl nagy kihívást a Victroia számára, hiszen hatótávolsága 4000 tengeri mérföld, amit ráadásul képes folyamatosan 10 csomó körüli sebességgel is megtenni. A végsebessége 13,5 csomó, ami még a hatalmas bútorszállítók között is elismerésre méltó adatnak számít – különösen, ha figyelembe vesszük a hajó 300 tonnás GT-súlyát.

Műszaki adatok:

Tervező: Perini Navi

Gyártás éve: 2004

Teljes hossz: 43,44 m

Vízvonalhossz: 35,4 m

Szélesség: 9,43 m

merülés: 3,6 m

Saját tömeg: 297 t

Szöveg: Vitorlázás Magazin, Kép: Perini Navi

Hozzászólások

Kövess minket a Facebookon is.