Hajóbemutatók

A Pauger Carbon műhelyében nem hétköznapi hajók születnek. Leginkább karbon kompozit testek: a legutóbbi Vendée Globe-ra a L’Occitane IMOCA 60-as, korábban két másik 60 lábas hajó vagy a kompletten ott épült 50 lábas foileres tengeri katamarán. A legnagyobb, a Black Legend 6 névre hallgató Maxi 72-es pedig augusztus végén szállt vízre az Atlanti-óceán partján Franciaországban
A 2022-es modellév egyik legújabb hajója a Hanse új arculatát is felvillantó 460-as, amely hatalmas sikerrel debütált a barcelonai szakvásáron. A francia Berret-Raceupeau stúdió által tervezett új zászlóshajó franciásan elegáns és németesen racionális lett.
A hazai hajópiac legújabb szereplője a világ egyik legelismertebb performance cruiser-gyártója, az amerikai J/Boats itthoni képviselete, amely három modellt is kínál: a belépőkategóriás J/24-est, az elegáns J/112-est és a fenséges J/45-öst.
A világjárvány nagy lökést adott az egész hajóiparnak, de a katamarán-eladások valóságos lórugást kaptak: semmilyen más kategóriában sem tapasztalható akkora növekedést, mint a többtestűeknél. És ez nemcsak a távoli vizeken van így, hanem a magyar piacon is. De vajon miért, és meddig tarthat a boom? Ennek jártunk utána.
Üdítően egyedi hajó a hazai kínálatban a két éve immár Magyarországon is forgalmazott német Bente legkisebb modellje, a 24-es. Az egyszerű, könnyen kezelhető és fürge kis daysailer számos egyedi vonással rendelkezik.
A hajóválasztásban segít a Vitorlázás Magazin december 8-án megjelenő Hajókatalógus Extra különszáma, amely 175 típust mutat be az érdeklődőknek – és persze sok egyéb gyakorlati tudnivalóval is szolgálunk. Előzetesként íme néhány tanács azzal kapcsolatban, hogy mit érdemes átgondolni a döntés előtt.
Értékesítették a Perini Navi 55,7 méteres csodáját, a Rosehearty nevű luxus-vitorlást. Igaz, tulajdonosváltás leginkább formai ügyletnek tűnik, hiszen házon belül, az Edminston kötelékében cserélt gazdát a hajó – számolt be róla a Superyacht Times.
Valóban nulla emissziójú járművet tervezett a Peugeot Lab. nemrégiben – méghozzá nem egy újabb négykerekűt, hanem egy káprázatos formavilágú vitorlást.
Az 508-as tavalyi bemutatásáig ez volt sok adriai (és persze, néhány balatoni) vitorlázó álomhajója – kipróbáltuk hát, milyen is a Hanse előző zászlóshajója az 505-ös. Mire jutottunk? Két gondolat előljáróban: nagy ember volt, aki kitalálta, az önváltós fockot, és kispályás az, aki nem rendelte meg a hidraulikusan működtethető fürdőplatformot.