Hajóbemutatók
A Pauger Carbon műhelyében nem hétköznapi hajók születnek. Leginkább karbon kompozit testek: a legutóbbi Vendée Globe-ra a L’Occitane IMOCA 60-as, korábban két másik 60 lábas hajó vagy a kompletten ott épült 50 lábas foileres tengeri katamarán. A legnagyobb, a Black Legend 6 névre hallgató Maxi 72-es pedig augusztus végén szállt vízre az Atlanti-óceán partján Franciaországban
A világjárvány nagy lökést adott az egész hajóiparnak, de a katamarán-eladások valóságos lórugást kaptak: semmilyen más kategóriában sem tapasztalható akkora növekedést, mint a többtestűeknél. És ez nemcsak a távoli vizeken van így, hanem a magyar piacon is. De vajon miért, és meddig tarthat a boom? Ennek jártunk utána.
A hajóválasztásban segít a Vitorlázás Magazin december 8-án megjelenő Hajókatalógus Extra különszáma, amely 175 típust mutat be az érdeklődőknek – és persze sok egyéb gyakorlati tudnivalóval is szolgálunk. Előzetesként íme néhány tanács azzal kapcsolatban, hogy mit érdemes átgondolni a döntés előtt.
Az 508-as tavalyi bemutatásáig ez volt sok adriai (és persze, néhány balatoni) vitorlázó álomhajója – kipróbáltuk hát, milyen is a Hanse előző zászlóshajója az 505-ös. Mire jutottunk? Két gondolat előljáróban: nagy ember volt, aki kitalálta, az önváltós fockot, és kispályás az, aki nem rendelte meg a hidraulikusan működtethető fürdőplatformot.
Kövess minket a Facebookon!
- Újra megnyit a balatonfüredi jégpálya
- Művészetek Völgye 2025 – az első fellépők és karácsonyi bérletakció
- Hibák, amiket kerülj el karikagyűrű vásárlásakor online
- Christkindl-kiállítás a Bakony lábánál
- Balaton Maraton: ezrek búcsúztatták az őszi futószezont
- Bemutatták a veszprémi Európa kulturális fővárosa programot összegző filmet
- Balaton-parti programok a november 16-17-i hétvégén