VOR Leg2 – kezdenek kijönni a különbségek

Hat nappal a Volvo Ocean Race második etapjának rajtja után már kezd körvonalazódni, hogy ténylegesen hogyan is áll a mezőny. A Dongfeng vezet, de az üldözők közelednek.

Hat nappal a Volvo Ocean Race második etapjának rajtja után már kezd körvonalazódni, hogy ténylegesen hogyan is áll a mezőny. A Dongfeng vezet, de az üldözők közelednek.

Szöveg: Vitorlázás Magazin Kép: VOR

Nyugatnak tartó versenyfutással kezdődött a Volvo Ocean Race második szakasza, amely Lisszabonból Fokvárosig tart. A csapatok mindegyike azt a stratégiát látta a legjobbnak, hogy kezdetben Nyugat felé tartva gyűjtsön sebességet az Egyenlítőt övező szélcsendes, változékony időjárású zóna előtt. Éppen ezért eleinte nagyon nehezen volt áttekinthető a verseny tényleges állása, hiszen az állt az élen, aki a leghamarabb fordult be a cél irányába. Ugyanakkor ez a játék mindvégig a sebesség/távolság egyenlete mentén zajlott. Lényegében minél nagyobb volt a kitérő, annál távolabb került ugyan egy hajó a céltól, de annál nagyobb sebességfölényt is szerezhetett.

A nagy stratégiai játék nyertese a nyers tempó szempontjából is a legjobbnak tűnő két csapat lett, a Dongfeng és a MAPFRE. A spanyolok vártak a legtovább a fordulóval, és ez ki is fizetődött: remek szelet fogtak ki és hatalmas tempóval estek rá az élmezőnyre. A Dongfeng ugyan őrzi még az előnyét, de a MAPFRE és az első szakaszt megnyerő dán-amerikai csapat, a Vestas egyaránt fokozatosan közeledik. Ennek az az oka, hogy a Dongfeng hamarabb ért be az egyenlítői zónába (mivel az élen ment) mint a többiek. A spanyolok hátránya szombaton kora este 9, a Vestasé pedig 11,4 mérföld volt – vagyis a második helyért is megy a csata. Akárcsak a negyedikért, hiszen az AkzoNobelt a Brunel kezdi beérni. Köztük három mérföld a távolság, de a Dongfengtől már 20 mérföldnyire vannak lemaradva. A hatodik a Scallywag, ami arra utal, hogy Dee Caffariék nem sokat nyertek a tegnapi lopakodásukkal. A Turn the Tide on Plastic ugyanis kihasználta a szabályok által adott lehetőséget, hogy minden csapat átmeneti időre kikapcsolhatja a nyomjelzőjét egy-egy szakaszán (kivéve a rajt után illetve közvetlenül a cél előtt), és így egy időre eltitkolhatja a többiek elől, hogy milyen stratégiát kíván alkalmazni. Nos, Caffariék tettek még egy kitérőt Nyugatnak, hogy „lendületet” vegyenek, és bár a sebességük jelenleg sokkal nagyobb, mint a többieknek (20 csomóval száguldanak, míg az élmezőny csak 13-14 csomóval), de az elmaradásuk is jelentősen nőtt, és a mezőnyhöz felzárkózva ők is gyengülő széllel találkoznak majd.

A mezőny jelenleg 4100 mérföldnyire van a céltól, nagyjából hétfőn tartanak majd a 7000 mérföldes út felénél.

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink

Kövess minket a Facebookon is.