“Aki ismeri a hajót, és utazott már a fedélzetén, szinte rá sem fog majd ismerni” – adta hírül közösségi oldalán a Balatoni Hajózási Zrt.
A hajó új, korszerű motorokat kapott, megújult a büfé és a belső utastér, teljes átalakításra került a nyitott felső fedélzet és egy igen attraktív külső megjelenéssel szeli majd az idei szezonban a Balaton hullámait – számolt be róla a likebalaton.hu.
A megújult Szent Miklós 2021. június 12-én 10 órakor indul első útjára a siófoki hajóállomásról Balatonfüredre, ahol ünnepséget rendeznek a balatoni hajózás 175. évfordulója kapcsán.
A hatalmas befogadóképességű Szent Miklós 2001-ben épült Törökországban, a Fekete-tenger partján lévő hajógyárban. Vízre bocsátása után az Égei-tengeren szolgált, majd 2003-ban került a BAHART tulajdonába. A Márvány-tengeren és a Boszporuszon át a Fekete-tengerig török személyzettel hajózott Konstanca kikötőjébe, majd már magyar nemzeti lobogóval érkezett az al-Dunai hajóúton Budapestig.
A Balaton akkori extrém alacsony vízállása miatt nem lehetett a Sió-csatornán hajózni, ezért ideiglenesen a Dunán maradt és sétahajóként közlekedett Balaton1 néven. 2005 őszén indult haza a Balatonra. Ám a hajó olyan magas, hogy nem fért volna el a Sió-csatorna hídjai alatt (víztől számítva 10 méter),
ezért a felső fedélzetet le kellett vágni, majd a Balatonon visszaépíteni.
Azóta a Szent Miklós többszöri átalakításokon esett át az évek során.
A hajó legfontosabb adatai:
Utas befogadóképesség: 550 fő
Büfé az alsó és felső fedélzeten
Belső utastér a fő fedélzeten: 190 m2
Belső utastér a sétafedélzeten: 30 m2
Legnagyobb hossz: 41,50 m
Legnagyobb szélesség: 9,00 m