A rendezők az olasz főszponzor Prada kedvéért hozták az első etapot Európába és ez a vírus előtti időkben egy nagyon vonzó és elérhető helyszín lett volna a hazai vitorlázás-függőknek is. Sokan tervezték a magyar rajongók közül, hogy élőben nézi meg a világpremiert, ahol az egytestű szárnyaló hajók a történelemben először küzdenek egymás ellen. A nagy vitorlásversenyek a futamok kiírása alapján több napon keresztül zajlanak, hogy jobb esélyt kapjon a mezőny a kiegyenlített szélre. Az akár egy hétre is elhúzódó formáció magával vonzotta a nézőket is szórakoztató fesztivál jelleget. A rendezők Szardínián is óriási szervezésű és kiépítésű háttéreseményekkel készültek, az America’s Cup pályája pedig teljes mértékben igazodik a nézhetőséghez. Lényegében egy vízi stadiont építettek fel a kikötőben, lelátókkal és minden kényelmet és az ott töltött időt szolgáló vendéglátókkal, bárokkal és boltokkal. Erre az eseményre előjegyzésben minden környékbeli szállás elkelt, sokan hajókkal is tervezték az érkezést, hogy a kijelölt vízi nézőtérről láthassák testközelben az egytestű karbon csodák repkedését. Az első esemény mindig hordoz bizonytalanságokat, nem csak a szervezők, de a legénység és a kapitányok részéről is. Annak ellenére, hogy a világ legtehetségesebb kormányosai viszik ezeket a robotikával is jócskán felszerelt gépeket, egy kis hiba is óriási károkat okozhat az oldalra is kinyúló szárnyakkal repkedő hajókban.
De a mostani helyzetre még a világ legprofibb eseményszervezői se gondoltak, nagyon egyszerű válságkezelést rendeltek el: az egész esemény törlésre került. Innentől a veszteségek számolása mellett, már egy megváltozott világba kell újratervezni, a legnagyobb médiaérdeklődést és nézőszámot vonzó vitorlás összecsapást. Az America’s Cup szervezői feltalálták a legjobban eladható versenyt, most fel kell találniuk a pandémia utáni idők legnagyobb üzletet hozó eseményét is. Kiváncsian várjuk mire jutnak és mikor tudják azt leghamarabb megvalósítani, remélhetőleg nem történnek végzetes szponzori visszalépések a sorozatból. A szervezők egyelőre nem nyilatkoznak a jövőt meghatározó konkrétumokat, az első állomás elhalasztása miatt a további gyakorlási lehetőségekről egyeztetnek jelenleg. A Nemzetközi Vitorlás Szövetség komoly anyagi gondokkal küzd a tokiói olimpia elmaradása miatt, de már sokszor nyilatkozták, hogy ők nem bírnak a legerősebb szponzorokkal, mint az America’s Cup, vagy a földkerülő versenyek. A leghíresebb kupa megroppanása várhatóan az egész vitorlás sportra jelentős hatással lesz, szinte biztos hogy meg kell húzni a viharnadrág szíját is a jövőben.
A szárnyaló hajókról részletes írás olvasható a Vitorlázás Magazin legújabb számában, ami a ITT a digitális standon megvásárolható.