A jövő a foileres hajóké – ezt támasztja alá, hogy sorra-másra mutatnak be vagányabbnál vagányabb repülőhajó-terveket az utóbbi hónapokban. Az egyik legújabb ezek közül egy argentin páros alkotása, az MW40OF. Laureano Marquinez és Nahuel Wilson neve talán még nem cseng túl ismerősen, pedig nem a most bemutatott újdonság az első nagy dobásuk: ők álltak a Perisco 69F projekt mögött is. És bár az a típus elég gyorsan komoly népszerűségre tett szert egyszerű kezelhetőségével és fantasztikus teljesítményével, a tervezők egy kicsit tovább feszegették a határokat. Ennek az eredménye az MW40OF, amely nemcsak abban a tekintetben számít különlegesnek, hogy hatalmas foilereinek segítségével már 12 csomós szélben képes kiemelkedni a vízből, hanem abban is, hogy a méretes uszonyok ügyesen behajtogathatók, így nem okoz gondot vele kikötni egy marinában – és nem lassítják fölöslegesen a hajót gyenge szélben haladva.
Az MW40OF többre képes, mint a Figaro 3-as hajók vagy a Vendée Globe-on látott modern foileres IMOCA60-asok. Az újdonság T alakú kormánylapátjaival és a hajótest kiemelésére tervezett „uszonyainak” köszönhetően a tervezők számításai szerint képes lesz a takkváltások közben és után is a levegőben maradni, ami olyasmi, amit eddig csak az Amerika Kupás AC75-ösöktől láthattunk.
És hogy mikor láthatjuk az új hajót először repülni? Laureano Marquinez a yachtinworldnek nyilatkozva azt mondta, már tárgyalnak több lehetséges vevővel, így remélhetőleg hamarosan. Mivel a két tehetséges argentin hajótervező sikerrel hozta össze a 69F projektet is, valószínűleg ezzel sem vallanak kudarcot.
Műszaki adatok:
Teljes hossz: 12,20 m
Szélesség: 4,1 m
Merülés: 3,0 m (leengedett foilerekkel)
Saját tömeg: 4 500 kg
Íme a 69F repülés közben: