Hajóbemutatók

Világújdonságok és minden korábbinál népesebb kiállítói flotta várja a látogatókat szeptember 7. és 9. között a Balaton Boat Show-n, a Kenese Marina Portban a 23. alkalommal megrendezendő seregszemlén ott lesz mindenki, aki számít.
Az autós magazinok mellett a hajós újságok újdonságokat bemutató cikkei tartalmazzák a legtöbb közhelyesnek tűnő mondatot a világon. Ez azonban csak részben írható a felületesség számlájára, gyakorta ugyanis túlságosan hosszas, akár a cikk terjedelmét meghaladó magyarázatra lenne szükség egy-egy állítás igazolásához. Ezért indítottuk el legutóbbi számunkban a nagyvitorla-travellerekről írt cikkünkkel azt a sorozatot, amelyben sorra megvizsgáljuk azokat a részleteket, amelyek fölött olykor sablonos mondatokkal suhanunk át. Ezúttal a kormányszerkezeteket vesszük górcső alá.
Kiállításon már megcsodáltuk és a látottak alapján már bemutattuk a Hanse palettájának egyik ékkövének számító 388-ast. Végre kivihettük pár órára, hogy Németh Enikő olimpikon társaságában kiderítsük, milyen is hajózni vele.
A szélviszonyokon kívül rengeteg dolog befolyásolja, mennyire lehet könnyű – vagy éppenséggel nehéz – a dolgunk vitorlázás közben, a kokpitban ülve. A kezelőszervek célszerű elhelyezése sokat segít, de persze van még néhány jelentéktelennek tűnő apróság, ami könnyítheti az életünket. Íme néhány ilyen!
Világpremier helyszíne lesz a szeptember 7-9. között rendezett Balaton Boat Show, hiszen a Kenesei Marinaportban mutatkozik be először a nagyközönségnek a szlovén Greenline legújabb, tisztán elektromos hajtású hajója, a NEO eDrive.
Ha még Litkey Farkas tizenháromszoros Kékszalag-győztes vitorlázó szerint is elkellenek ilyen sporteszközök a Balatonra, akkor abban azért lehet valami… Az elektromos jetski immár nem csak terv, hanem valóság, immár hivatalosan is bemutatták.
Ősszel kerülnek tulajdonosaikhoz az Oceanis 46.1-es első példányai – éppen a sorozat harmincadik évfordulóján. A még csak terveken megcsodálható újdonság a kategória bestsellerje lehet hatalmas térkínálatával és sportos adottságaival.
Komoly erőkkel vonult fel a Red Bull a jubileumi, 50. Kékszalag Erste Nagydíjra: végül nem is egy, hanem két hajóval is rajthoz állnak. Az Extreme Sailing Series sztárja, Roman Hagara és Hans Peter Steinbacher eredetileg még azt tervezte, hogy az időjárás-előrejelzések függvényében az utolsó pillanatban dönti majd el, hogy a GC32-essel vagy az X40-essel induljanak a versenyen - ám végül úgy határoztak, hogy mindkettővel. Íme a csapat és a nagyobbik hajó bemutatkozása!
Már nem ők a Balaton legsebesebb hajói, de kortalan szépségük és eleganciájuk miatt így is rengeteg érdeklődésre, elismerő tekintetre számíthatnak az 50. Kékszalagon. A három legendás cirkáló, a Sirokkó, a Lillafüred és a Nemere II. közül ezúttal az utóbbi kalandos életútját jártuk körbe – amely nem mellesleg több mint 50 évig tartotta a verseny rekordját és ötször diadalmaskodott a tókerülőn.