Hogyan kezdett el vitorlázni, miért választotta ezt a sportot?

Hans Peter Steinacherrel, akivel párosban olimpiai győzelmet értünk el, gyerekként kezdtünk el vitorlázni. Én a Fertő tónál kezdtem annak idején, Hans Peter pedig a Zell am See-n.

50. Kékszalag Erste Nagydíj  Kékszalag  www.erstehiggymagadban.hu  Erste  verseny  Balaton  vitorlázás  szél  időjárás

Itt jelentkezhet a Red Bull-hajóra – www.erstehiggymagadban.hu/adatlap/red-bull-extreme-
40es-katamaran

Ez technikai, taktikai vagy csapatsport – mi a fontosabb: a hajó, a jó technika vagy a jó csapat?

A vitorlázáshoz mindegyik kell. Ahhoz, hogy valaki sikeres és eredményes legyen, technikailag felkészültnek kell lennie. Kiemelten fontos a taktika, emellett pedig szükség van egy összeszokott, erős csapatra is. Ha ezek mind megvannak, akkor minden adott a győzelemhez. Ha ebből a képletből csak egy dolog nem működik jól, akkor már veszélybe kerül a siker.

Kit tart a legnagyobb ellenfelének?

A versenyzés során nem az ellenfeleket figyeljük elsősorban, hanem a saját dolgunkra koncentrálunk, hogy minél gyorsabbak legyünk. Ha szoros a verseny, akkor tudjuk mi a teendő. Általánosságban persze azt mondhatjuk, a szélviszonyok fontosak.

50. Kékszalag Erste Nagydíj  Kékszalag  www.erstehiggymagadban.hu  Erste  verseny  Balaton  vitorlázás  szél  időjárás

Itt jelentkezhet a Red Bull-hajóra – www.erstehiggymagadban.hu/adatlap/red-bull-extreme-
40es-katamaran

Mit vár attól, aki jelentkezik a hajóra?

Fontos, hogy motiváljon minket is és legyen helyismerete. Szintén fontos, hogy élvezze ezt a nagyszerű napot a vízen velünk. Hiszünk benne, hogy az illetőnek egy életre szóló élményben lesz része, hiszen egy “rakétán” hajózhat.

Mit tart a legfontosabb versenyelőnyének?

Leginkább azt, hogy soha nem adjuk fel és nagyon alaposan felkészülünk.

Mit szeret a legjobban a hajóján?

Az Erste-logót.

Red Bull Extreme 40-es, a katamarán, ami repülve szeli a hullámokat – a Roman Hagara kormányozta hajó névjegye:

Ez az ultrakönnyű, fürge hydrofoiling katamarán nem is siklik a víz felszínén, hanem kiemelkedve gyakorlatilag repül – az ámuló közönség legnagyobb örömére. Ez azonban komoly fizikai egyensúlyozási feladatot ad a legénységnek, akiknek folyamatosan trimmelniük kell a vitorlákat ahhoz, hogy a hajó a levegőben maradjon. Az akár 39 csomót elérő Extreme 40-es még elődjének sebességét (30 csomó) is meghaladja. És hogy milyen érzés lehet egy ilyen hajón ülni? Könnyen elképzelhetjük: nagyjából olyan, mintha kidugnánk a fejünket egy 70 km/h sebességgel száguldó autó ablakán. Esőben. A hajó két vezéregyénisége: Roman Hagara, kétszeres olimpiai, kétszeres világ- és hatszoros Európa-bajnok, valamint Hans Peter Steinacher kétszeres olimpiai, világ- és háromszoros Európa-bajnok.

Teljes hossz: 12.00 m

Vízvonalhossz: 10 m

Teljes szélesség:  6,00 m

Súly (vitorlák nélkül): 975 kg

Merülés: 2,10 m

Fővitorla: 60 m2

Árbóc: 16,50 m

Kormányos: Roman Hagara és Hans-Peter Steinacher

A Red Bull-csapat az 50. Kékszalag Erste Nagydíjra elhoz egy másik, GC32-es katamaránt is. A helyszínen döntenek arról, melyikkel indulnak.