Nagyon szoros, szinte célfotós befutót hozott a VOR hatodik szakasza: a hollandok csupán másfél perccel verték el az előző szakaszt nyerő Scallywag gárdáját. A MAPFRE harmadik helyével megőrizte a vezetést a bajnokságban.
Szöveg: Vitorlázás magazin, Fotó: VOR
Alighanem a Turn the Tide on Plastic fedélzetén a legnagyobb a csalódás a Volvo Ocean Race hatodik szakaszának végén. Dee Caffari gárdája három órával a befutó előtt még a harmadik helyen haladt – ez lett volna a legjobb eredményük a 2017-18-as sorozaton eddig. De a finishez ügyesebben helyezkedő MAPFRE és a nyomában járó Dongfeng az utolsó mérföldeken megelőzte őket.
Az AkzoNobel fedélzetén hatalmas volt az öröm, hiszen a hollandoknak ez volt az első győzelmük versenysorozatban. A jó eredmény nagyon rájuk fért, hiszen a negyedik etapon árbóc- és vitorlagondok miatt kiállni kényszerültek a közdelemből és rengeteg pontot vesztettek. Most legalább részben kárpótolhatták magukat. Hasonlóan nagy a boldogság a második helyen befutó Scallywagnél is, hiszen a hongkongi csapat ezzel bebizonyította, hogy nem csak egyszeri fellángolás volt a részükről az előző szakaszon látott remek formájuk. (Az ötödik, éppen Hongkongba vezető futamot ők nyerték.)
A két éllovas a verseny harmadát követően külön taktikát követett: a többiektől nyugatabbra helyezkedtek, ami ugyan a várható szélerősséget és szélirányt illetően legalábbis kockázatos lépésnek tűnt – de mint látható: kifizetődött. Az elmúlt tíz napban az AkzoNobel és a Scallywag lényegében csak egymással csatázott. A többiek ugyan rendre utolérték őket, valahányszor a mezőny befejelt egy-egy egyenlítői szélcsendes zónába. de ezekből mindannyiszor a hollandok és a sárkányosok jutottak ki elsőként. A hatodik szakasz célja előtt három teljes napon át haladtak fej-fej mellett az élen, miközben a többiek veszett tempóval zárkóztak fel mögéjük. Az AkzoNobel végül mindössze másfél perccel előbb ért célba, mint a Scallywag, ami elképesztően csekély különbség egy 6100 mérföldes út végén.
A harmadik helyen befutó MAPFRE legénysége is elégedett lehet az eredménnyel, hiszen a pontversenyt spanyolok kezdettől fogva kicsit elveszettnek látszottak ezen a szakaszon, féltáv körül még napokat töltöttek az utolsó helyen haladva. Ehhez képest a végső sprinttel megkaparintott dobogós befutó elismerésre méltó. Ráadásul sikerült a Dongfeng előtt célba érniük, ezzel megőrizték első helyüket az összetett versenyben. Mindkét csapat alighanem azt a hibát követte el, hogy leginkább egymással voltak elfoglalva: a spanyolokat csak az érdekelte, hogy a Dongfeng előtt maradjanak (vagy ne szakadjanak le túlságosan), míg a Franck Cammas-szal kiegészült kínai-francia együttes szintén fő riválisukhoz igazította taktikáját.