Cikkek

Ha így megy tovább, akkor nem a leggyorsabb hajó vagy a legügyesebb vitorlázó nyeri a Vendée Globe-ot, hanem az, amely és aki legtovább marad vitorlázóképes. A negyedik nap ugyanis tovább ritkította a mezőnyt – legalábbis átmenetileg.
November nyolcadikán, vasárnap délben harminchárom 60 lábas vitorlás vág neki a világ túlzás nélkül legkeményebb vitorlásversenyének: egyedül, segítség és kikötés nélkül kell megkerülni a Földet. A legfontosabb tudnivalók még egyszer a közvetítések linkjeivel.
Hamarosan indul az év legnagyobb regattája, a Vendée Globe. A november 8-án rajtoló versenyen 33 bátor vitorlázó – köztük hat nő és 18 újonc – vág neki a nagy kalandnak, hogy Les Sables d'Olonne-ból indulva kikötés nélkül megkerülje a Földet. Összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat a nagy versenyről.
Amióta Ellen MacArthur másodikként futott be a Kingfisherrel a Vendée Globe-on 2001-ben, egy nőnek sem sikerült felállnia a dobogóra. Ezen akar változtatni a szintén angol Samantha Davies, aki a harmadik startjára készül a földkerülő regattán.
Egyedüli jelöltként nyerte el az Magyar Vitorlázók Szövetségének elnöki tisztségét Gerendy Zoltán szeptemberben. A BYC korábbi elnöke pénzügyi területről érkezett, tele energiákkal és jókedvűen. De vajon elég lesz a lendület ahhoz, hogy újra életet leheljen az elmúlt években elindított folyamatokba? És mit tervez az új elnökség? Interjúnkból kiderül.
Immár három éve csinál képeket új, különleges aspektusból a Balatonról Böröczky Bulcsú. A balatonboglari fotós drónokkal készít „légfestményeket” a tóról, annak legszebb tájairól, elővilágáról – és természetesen a vitorlázásról is. Ezekből válogattunk egy terjedelmes és látványos képriportot magazinunk legfrissebb, idei 6-os számában.
A Balatonnál tanult meg vitorlázni, a Golden Globe Racen 18 versenyző közül, 4. helyezettként ért célba. Az amerikai és magyar zászlóval fellobbogozott Puffin nevű hajójával 263 napig tartott magányos és emberfeletti utazása 2018-ban, amelyről magazinunkban már több alkalommal is beszámoltunk. Most a likebalaton.hu-n jelent meg egy interjú vele – íme!
Nagyon rosszul viseli a kudarcot. Zavarta, hogy hiába a sok erőfeszítés és áldozat, a hajó mellett, a műhelyben töltött éjszakák… sokáig nem jöttek az eredmények. De éppen ez adott plusz motivációt Bali Istvánnak, az RSM2 technikai vezetőjének ahhoz, hogy minden eddiginél keményebben odategye magát az idei Kékszalagon. Az eredményt ismerjük: az RSM Sailing Team tizedik nekifutásra megnyerte a díszes Herendi trófeát. Igazi csapatmunka volt, az alázat diadala – mondja a Vitorlázás Magazinnak a Bali Racing alapítója, akinek szakmai tudása nélkül ez a siker aligha lett volna lehetséges.
Kövess minket a Facebookon is.