Archívum

A Cannes Yachting Festival az elmúlt évek során egyre nagyobb és fontosabb szereplővé nőtte ki magát az európai hajóexpók sorában, már-már a düsseldorfi kiállítás babérjait veszélyezteti. A gyártók egyre több és látványosabb újdonságokat vonultatnak fel ott – így volt ez az idén is. A legérdekesebbek közül szemezgettünk.
Az idei Kékszalag-felvezető lapszámunkban nagy fába vágtuk a fejszét: rendhagyó módon a hajók oldaláról közelítve elevenítjük fel a nagy verseny történetét: sorra végigvettük, mikor milyen hajókkal nyerték meg Európa legrégebbi tókerülőjét. A több cikkből álló sorozat egyfajta különleges hajótabló, és nem mellesleg a technika fejlődésének ívét is szemléletesen mutatja be. Sorozatunk harmadik része az ötvenes és hatvanas évek pangását, a cirkálók fénykorát időszakát mutatja be.
Az idei Kékszalag-felvezető lapszámunkban nagy fába vágtuk a fejszét: rendhagyó módon a hajók oldaláról közelítve elevenítjük fel a nagy verseny történetét: sorra végigvettük, mikor milyen hajókkal nyerték meg Európa legrégebbi tókerülőjét. A több cikkből álló sorozat egyfajta különleges hajótabló, és nem mellesleg a technika fejlődésének ívét is szemléletesen mutatja be. Sorozatunk első részében a 30-as cirkálókkal, a 22-es versenyjollékkal és persze a korszak meghatározó hajójával, a Rabonbánnal foglalkozunk.
Kenese-Keszthely oda-vissza, vagyis lényegében a Kékszalag távjával felérő teljes tókerülés elektromos hajóval? Igen, lehetséges! Ezt fogják bebizonyítani az első e-hajós távolsági túra résztvevői. A legkitartóbb balatoni elektromos hajósok ugyanis a Balatonfői Yacht Club szervezésében augusztus első hétvégéjén lezajló Zöldszalag Regatta előtt egy különszámban is próbára tehetik magukat: a Balaton körbehajózásával kiérdemelhetik a Türkiz Regatta jelvényt, amely a hajójukra ragasztva igazolja, hogy ők már megcsinálták a Kékszalag teljes távjával felérő túrát.
Az idén is hatszáznál is több hajót várnak a július 22-én, reggel kilenc órakor rajtoló 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjra – hangzott el az esemény csütörtöki sajtótájékoztatóján. A szervező MVSZ szerint programok tekintetében lesznek ugyan változások, de ami nem változik, hogy a versenyzőknek a Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Tihany-Keszthely-Balatonfüred távot kell teljesíteniük, ami légvonalban 155 kilométeres távolság, de a szélviszonyok alakulásának megfelelően, ennél sokkal több is lehet. A tavalyi versenyt a Vándor Róbert kormányozta RSM 2 katamarán nyerte. A győztes legénység is közel 18 órát töltött a vízen, hiszen a szél nem volt túl kegyes a résztvevőkhöz. Tavaly 535 hajó nevezett, 27 hajóosztályban.
Június első hétvégéjén rendezik a Balaton második legrégebbi vitorlás versenyét, a Mihálkovics Kupát. A várhatóan népes egytestű mezőny mellett lesz külön katamaránok számára kiírt viadal is.
A portugáliai Vilamourában, az olimpiai Finn dingi osztály Európa-bajnokságának zárónapján már az utolsó előtti, kilencedik futamban elért ötödik hely elég volt Berecz Zsombornak, hogy a tizedik futam eredményétől függetlenül zsebében érezhesse az aranyat (nem is indult el a tizedik futamban). Győzelme a végleges eredménylista publikálásával hivatalossá vált.
A nyár elején még az is bizonytalan volt, hogy lesz-e az idén Kékszalag – de lesz, bizony, csak más időpontban.
Berecz Zsombor olyan fölénnyel nyerte meg az előolimpiát Enoshimában, ahogy nem győzött még korábban soha: az éremfutam előtt akkora volt az előnye, hogy már biztos elsőnek számított. Az óriási siker után olimpiai aranyesélyeshez méltó magabiztossággal nyilatkozott a hunsail.hu-nak a tapasztalatokról és a következő egy év feladatairól.