Újdonságok a Cannes Yachting Festivalról

A Cannes Yachting Festival az elmúlt évek során egyre nagyobb és fontosabb szereplővé nőtte ki magát az európai hajóexpók sorában, már-már a düsseldorfi kiállítás babérjait veszélyezteti. A gyártók egyre több és látványosabb újdonságokat vonultatnak fel ott – így volt ez az idén is. A legérdekesebbek közül szemezgettünk.

Kétségkívül a 2024-es Cannes Yachting Festival egyik leglátványosabb és legnagyobb újdonsága a CNB78-as. Ez a márka első újdonsága azóta, hogy a Beneteau-csoport pár éve eladta a céget a Solarisnak. A méretes jacht instant sikernek bizonyult: négy példány már el is kelt belőle a Yachting World információi szerint. A CNB tervezőcsapata változatlan maradt, továbbra is Philippe Briand és Jean-Marc Piaton rajzolja a hajók vonalait – mint a CNB78-as bizonyítja: meglehetősen sikeresen. A gyártás helyszínét azonban áthelyezték Triesztbe, ahol új technológiát is alkalmaznak, így minőségi előrelépést értek el az elmúlt években és a hajótestek strukturális merevségén is sikerült javítani.

Beneteau Oceanis 37.1

A francia márka 38.1-ese hatalmas sikernek bizonyult, kompakt méretei ellenére egészen elfogadható életteret kínál és remek vitorlázótulajdonságokkal is rendelkezik. Bár még csak néhány éve mutatták be a nálunk is nagyon népszerű modellt, a hajóipar egyre eszeveszettebb fejlesztési versenyében máris elérkezettnek látta a gyártó a frissítés idejét, így meg is érkezett az utód, a 37.1-es. Meglepő módon a cél az volt, hogy növeljék az alsó-középkategóriás modell helykínálatát, mégsem nagyobb, hanem árnyalatnyival kisebb új hajót lepleztek le. A test öblösebbre formálásával és kiszélesítésével azonban sikerült elérni, hogy a kisebb mégis nagyobb lett, ugyanakkor a nautikai tulajdonságok is javultak. A kokpit is élhetőbb lett a backstay elhagyásával, a First Line verzióhoz pedig square top nagyvitorlát és 110 százalékos génuát is kínálnak, így a vitorlafelület 22 százalékkal nőtt a 38.1-eshez képest.

Hanse 410

A másfél éve bemutatott 460-as már felvillantotta a német gyártó új formai irányvonalát, ezt viszi most tovább a magyar piacon talán még fontosabb 410-es. A Berret-Racoupeau páros sokkal szélesebb hajót rajzolt, amelynek a teljes belsőterében kétméteres állómagasság áll rendelkezésre. A testesebb kialakítás ellenére a 410-es kifejezetten jó menetteljesítményeket ígér, különösen gyenge szélben ígés nagy javulást a gyártó Code0-val. Újdonság az is, hogy a Hanse gyárilag szerelt elektromos hajtásláncot is kínál a hajóhoz, amellyel akár 55 mérföldnyi út is megtehető töltés nélkül (vagyis nagyjából végig lehet vele hajózni a Balatonon), a napelemek és az újrahasznosított anyagok széleskörű felhasználása pedig a német gyártó környezetvédelmi elkötelezettségét jelzik.

Invictus SX200 Collezione

Nem vadonatúj modellt mutatott be a magyar piacon mind fontosabb szereplővé váló olasz Invictus az idei Cannes Yachting Festival alkalmából, hanem az itthon elektromos hajtással rendelhető SX200-as limitált kiadását. A Collezione széria minden példánya az ötvenes évek versenyautóira hajazó méretes rajtszámot és egyedi mediterrán nevet kap. A kizárólag a múlt század közepének stílusvilágát idéző barna kárpitozással rendelhető sorozat tagjai a rajtszámtól és nevüktől eltekintve tökéletesen azonos felszereltséggel és kivitelben rendelhető, mégis mind teljesen egyedi lesz, hiszen nem készül két azonos rajtszámú és nevű modell.

Grand Soleil 72LC

Az olasz márka új zászlóshajója annak a performance-modellnek a nyomdokain jár, amelyet tavaly tett vízre a gyártó. Vagyis ez is teljesítménycentrikus sporthajó, de kicsivel több kényelmi felszerelést kapott és itt-ott komfortosabbra is csiszolták. A kokpitot például kicsit megemelték, hogy jobb kilátást biztosítsanak a kormányállásból, a szalon belmagassága is nőtt egy kicsit és több üvegfeleületet alkalmaztak, mint a „kihegyezett” verzión.

Garcia Exploration 60

Igazi Földkerülő túravitorlásból villantott már néhányat a Garcia Yacht: az Exploration 45-ös és 52-es hatalmas sikernek bizonyult. Jött hát egy még nagyobb, még kényelmesebb modell, a kisebb testvérek alapvonalait idéző, de sokkal méretesebb 60-as. Az alumíniumtestű hajó úgyszólván elpusztíthatatlanul strapabíró, bírja a legvadabb vizek megpróbáltatásait is. A beltér óriási, amit a félig emelt szalon (deck salon) remekül kiszolgál. Az akár teljesen fedetté varázsolható kokpit és a belső kormányállás minden időjárási körülmények között használhatóvá teszi a hajót, a méretes napelemek pedig a fedélzeti ellátást képesek teljes mértékben kiszolgálni a vízen.

Fountaine Pajot 80

Nyolcvan lábas (24 méteres) hosszával a Fountain Pajot 80-as elképesztő méretdimenziókat kínál, simán nagyobb élettérrel dicsekedhet, mint egy 100-120 lábas egytestű, ami elsősorban a katamarán kialakításnak, másrészt az ügyes tervezésnek köszönhető. A 4-6 kabinos, a flybridge-el együtt három fedélzetszinttel rendelkező hajón még olyan extrák is elférnek, mint egy jacuzzi.

Windelo 50

Az eddigi 50/54-es sorozat alapjaira készített egy még tágasabb és fürgébb, sportosabb megjelenésű hajót a Windelo. Az elődjénél könnyebb és gyorsabb 50-es ügyesebb elrendezésével tágasabb fedélzeti életteret és nagyobb belvilágot kínál, ugyanakkor egy sor „zöld” tulajdonsággal is felruházták a hajót. Ilyen például az öko-anyagok széleskörű alkalmazása, a hibrid hajtáslánc, amely tisztán elektromos üzemmódban is négy órán keresztül képes mozgatni a hajót, a sok napelem és hasonlók.

HH44

A HH most bemutatott legkisebb modellje nem szakít a gyártó hagyományaival: minőségi, tartós és fürge – és persze méregdrága. Konkrétan egymillió dolláros árcédulával kerül a kínálatba, de hát a hasonló méretosztályú katamaránoknál sokkal strapabíróbb, mégis jó 30 százalékkal könnyebb hajótest olyan különlegesség, aminek ára van. Akárcsak az eszüstmetál fényezésnek és a különleges minőségű belső bútorzatnak.

Szöveg: Vitorlázás Magazin. Kép: Forgalmazók

Ezek is érdekelhetnek

Hozzászólások

Ajánlataink

Kövess minket a Facebookon is.