Hét napon keresztül figyelte a versenyt vezető Dongfeng hajóját 7-10 mérföldes távolságból Xabi Fernandez, a MAPFRE skippere, majd tegnap éjjel a spanyolok meglepték a kínai-francia csapatot és elorozták a vezetést.
Szöveg: Vitorlázás Magazin, Fotó: VOR
A Volvo Ocean Race harmadik, Fokvárosból Melbourne-be vezető szakasza a verseny egyik legkeményebb etapja – hatalmas hullámokkal, dermesztő hidegben, gyakran viharos szélben haladt a mezőny immár kilenc napja. A második nap után jól látszott, hogy a korábban is a két leggyorsabbnak tűnő egység, a Dongfeng és a MAPFRE külön ligában hajt, mint a többiek, messze elhúzva az élen. Az elmúlt nyolc napban a kínai-francia csapat megőrizte a vezetést, de sosem sikerült 10 mérföldnyinél jobban leszakítania az üldöző spanyolokat, akik csak a kínálkozó lehetőségre vártak.
A várakozás tegnap este véget ért.
A helycserére hajnali egy óra után került sor. Az éj leple alatt a spanyolok elszakadtak a Dongfengtől, jóval délebbre indultak, egészen a jeges, tilalmi zóna széléig, ahol jóval erősebb széllel száguldhattak. Reggel hétre már több mint hat mérfölddel vezettek a meglepett Dongfeng előtt, jelenleg pedig 11 mérföldnyi előnyük van. Igaz, most a kínai-francia hajó halad jóval fürgébben, mint a spanyolok: majdnem 21 csomós tempójuk 4 csomóval gyorsabb, mint amivel a MAPFRE halad.
A többiek továbbra is reménytelenül le vannak maradva tőlük, a harmadik helyen álló Vestas 108 mérföldnyi hátrányban van, míg a negyedik, a Brunel majdnem 140, a Scallywag pedig 304 mérföldnyi távolságból követi az élen haladókat. A hatodik a Turn the Tide on Plastic, az utolsó helyen pedig a néhány napja javítási szünet miatt kényszerűségből félreálló, de azóta a mezőny után loholó AkzoNobel halad.