Hírek

Két remek eredménnyel nyitott az olimpián Berecz Zsombor: a finnesek első két futamán egyaránt a második helyen ért célba, és egy ideig még vezetett is a versenyben
Bár a második versenynap első futamán alig másfél másodperccel az első mögött ért célba a laseresek mezőnyében Vadnai Benjamin, a gyakorlatban ez a 15. helyet jelentette – ami jól jelzi, milyen szoros a mezőny. A következő két futamon sem sikerült előrelépni, így Benji az összetett 17. helyén várja a folytatást.
Folytatódott Érdi Mári hullámvasútszerű olimpiai szereplése: az ötödik futamon fantasztikus hajrával harcolta ki a második helyet, a hatodikban viszont a 17. helyen zárt. Összesítésben a 14. helyen várja a folytatást.
A második helyen vette az első bóját, majd vezetett is egy rövid ideig a Tokiói Olimpia harmadik futamán Vadnai Benjamin. Sajnos, a futam vége nem sikerült ilyen jól, de a magyar versenyző a 9. helyről várhatja a folytatást.
Remekül kezdett, a negyedik helyen is állt a versenyben, de végül csak a 19. pozícióból várja a folytatást Érdi Mári a tokiói olimpián.
Bár kevesebb vitorlázónk jutott ki a halasztott tokiói olimpiára mint amennyi Rióba utazott öt évvel ezelőtt, minden okunk megvan rá, hogy optimisták legyünk a várható eredményekkel kapcsolatban. A mai élsportoló gárda sokat fejlődött és ereje teljében van, talán az éremszerzés sem csak álom. Megkockáztathatjuk, hogy a legsikeresebb olimpia elé nézünk vitorlás szempontból…
Hatalmas csatát követően az RSM nyerte az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat. A második helyen mindössze bő két perces hátránnyal a Raiffeisen Fifty-Fifty érkezett meg a balatonfüredi célba. Az RSM megvédte címét, amely legutóbb Litkey Farkasnak sikerült 2017-ben.
Az idei Kékszalag-felvezető lapszámunkban nagy fába vágtuk a fejszét: rendhagyó módon a hajók oldaláról közelítve elevenítjük fel a nagy verseny történetét: sorra végigvettük, mikor milyen hajókkal nyerték meg Európa legrégebbi tókerülőjét. A több cikkből álló sorozat egyfajta különleges hajótabló, és nem mellesleg a technika fejlődésének ívét is szemléletesen mutatja be. Sorozatunk hetedik, befejező részében a katamarán-korszak hajói következnek.
Az idei Kékszalag-felvezető lapszámunkban nagy fába vágtuk a fejszét: rendhagyó módon a hajók oldaláról közelítve elevenítjük fel a nagy verseny történetét: sorra végigvettük, mikor milyen hajókkal nyerték meg Európa legrégebbi tókerülőjét. A több cikkből álló sorozat egyfajta különleges hajótabló, és nem mellesleg a technika fejlődésének ívét is szemléletesen mutatja be. Sorozatunk hatodik részében immár a nem is olyan régmúlt hajóival foglalkozunk – ebben a részben kezdődik a Liberák és a Lisa valamint Litkey Farkas diadalútja...