Hírek

A járványhelyzet miatt elmaradt a 2020-as Rolex Sydney-Hobart verseny, így 2021-ben egy év várakozás után vágott neki a szokásos karácsonyi regattának a déli félteke legjobbjainak mezőnye. Az erős széllel és viharos hullámokkal induló viadal elég sok kiesést hozott, de szerencsére ezúttal (eddig legalábbis) mindenki megúszta baj nélkül. Abszolútban Peter Harburg Black Jack-je vitte el a pálmát, míg összetettben immár harmadszor is Matt Allen hajója, az Ichi Ban győzött.
Nagy fába vágtuk a fejszénket amikor elkészítettük Magyarország első hajókatalógusát, amely a legfontosabb gyártók és forgalmazók vitorlás- és elektromos egységeit listázza, és amely egyben bemutatja a hazai piacot is. A december 8-tól kapható kiadványban igyekeztünk átfogó gyűjteményt összeállítani és a lehetőségekhez mérten egységesen kezelni minden modellt – de bizonyos háttér-információkat a hajóbemutatók mellett nem tudunk márkánként vagy modellenként közreadni. Ezt pótoljuk ebben a cikkben.
A világjárvány nagy lökést adott az egész hajóiparnak, de a katamarán-eladások valóságos lórugást kaptak: semmilyen más kategóriában sem tapasztalható akkora növekedést, mint a többtestűeknél. És ez nemcsak a távoli vizeken van így, hanem a magyar piacon is. De vajon miért, és meddig tarthat a boom? Ennek jártunk utána.
I. Miklós orosz cár facsodájától indul az elektromos hajók majdnem 200 éves története. A környezetbarát vízi járművek sokat köszönhetnek a hadiiparnak, de talán még többet néhány barkácsoló kedvű vállalkozónak. És sehol a világon nem olyan elterjedtek, mint nálunk. Bemutatjuk az elektromos hajók evolúcióját, és megvizsgáljuk, miért lehet övék a jövő.
A 2021/22-es Téli Vitorlás Versenysorozat újabb szezonjának első állomása december 4-én a Mikulás Regatta.
Továbbra is drámai a helyzet a kikötőhelyeket illetően a Balatonon, de jövőre talán beindul némi mozgás. Hiába készül el nagyjából félezer új hely, ez biztosan nem lesz elég és a rohamos drágulási tendenciát sem töri meg. Az ínséget nemcsak az okozza, hogy mind több a hajó a Balatonon, hanem az is, hogy az újak egyre nagyobbak. Kikötői helyzetképünk következik.
Kövess minket a Facebookon is.