Hírek

Küzdelmes, de sikeres versenynapot zárt a magyar csapat Las Palmasban, az SSL Világkupa második napján, hiszen kemény küzdelemmel futamgyőzelmet szereztek a fiúk.
Vajon melyik vitorlás-típus a legideálisabb a Balatonra – vagyis egy sekélyvízű, gyengeszeles, túl hosszú túrákra nem éppen ideális tóra? Ennek igyekeztünk utánajárni Ruják István szakíró segítségével, aki a Magyar Vízek Vitorlásai című könyv szerzőjeként a leginkább szakavatott személy megválaszolni a kérdést. Íme a lista – amely nem rangsor.
Igencsak kigondolkodott a szokásos hajótervező dobozból a Grafito nevű tanulmány alkotója – ami nem is csoda annak tudatában, hogy nem is hajótervező az illető. Az eredmény azonban egy csoda lett – vagyis inkább lenne…
A világ élvonalába tartozó elektromos hajót mutatott be a Wia a Balaton Boat Show alkalmával. A fűzfői gyár új zászlóshajója nemcsak látványos formatervével és az első példány hupikék színével tűnik ki a tömegből, hanem technikai megoldásaival is.
A Balaton, Európa egyik legnagyobb tava, nem csupán a nyaralók paradicsoma, hanem meteorológusok számára is izgalmas tanulmányi terület. A tó időjárása számos sajátossággal rendelkezik, melyek közül kiemelkednek az északnyugatról lecsapó szélviharok, amelyek gyakran veszélyhelyzetek forrásai is lehetnek. Ezeket a viharokat a helyiek gyakran „Balaton bóra” néven emlegetik, utalva azok hirtelen és erős természetére.
Körbe túrázni a Balatont nem olyan nagy dolog, sokan megcsinálták már. De szép korban és Finn dingivel talán azért kevesebben. Ruják István visszatért egykori olimpiai hajóosztályához és megtett egy maratoni kört, felidézve a daysailing és a vitorlázás igazi szellemét. Élménybeszámoló egy kettős utazásról.
Szerednyey Béla sosem titkolta, hogy nagy rajongója a vitorlázásnak. A siófoki kikötőben horgonyzó hajóján, a Jokey-n rengeteg időt tölt nyaranta.
Ha eltekintünk attól, hogy eredetileg nem elektromos hajtásra tervezték a testét, akkor a Saver 750 Cabin Sport tökéletes e-hajó lehet a Balatonra. Paradox módon többek között éppen azért, mert nem kifejezetten erre tervezték…
A felső-ausztriai Sunbeam tavaly kápráztatta el a vitorlázókat forradalmian új tavi hajójával, a 32.1-gyel. A folytatás várható volt, és lapzárta előtt kaptuk meg a kisebb testvér, a 29.1 első számítógépes képeit és előzetes műszaki leírását.