A C45 nyilvánvaló rokonvonásokat mutat az új sorozat előként bemutatott modelljével, a szintén az olasz Studio Cossutti-tervezte C57-essel, amelyet nem titkoltan azzal a céllal kezdtek rajzolni, hogy a maxik vonalvezetését ültessék át kisebb hajókra. Első ránézésre sikerrel jártak, hiszen a C45-ös letisztult, elegáns és sportos egyszerre.
Bár ebben a méretosztályban ritka az ötkabinos belső elrendezés, a Bavaria azonban ügyesen kihasználta a rendelkezésre álló teret, és (a nappali ágyaival együtt) 12 fekvőhelyes verziót is komponált a C45-ösből. Persze, rendelhető a hajó 3, illetve 4 kabinos verzióban is, ezeknél a nagyobb szalon kárpótolhat a középső mini kabin hiányáért. A kabinok számától függetlenül az L-alakú konyhapult és az étkező minden verzióban egyforma és ugyan ott is van.
A kokpit rendkívül tágas, a kabinból följőve egyenesen vághatunk át az egybe is hajtható asztalok és a kormányállás között, a kihajtható grillsütő mellett a lehajtható fürdőplatformig. A jól védett, magas fallal körülölelt kokpitpadok napozóként is funkcionálnak, de a fedélzet középső részén, az árbóc mögött és az orrban is kialakítható egy-egy dupla napozóágy.
A hajó minden korábbinál jobb menettulajdonságokkal rendelkezik, ami elsősorban a VacuTech eljárással készült, különlegesen könnyű, és a legfejlettebb számítógépes modellezési eljárás segítségével tervezett testnek köszönhető. A 103 százalékos VPP-teljesítmény 12 csomós szél mellett elismerésre méltó adat.
Műszaki adatok:
Teljes hossz: 13,98 m
Hajótest hossz: 13,60 m
Max. szélesség: 4,49 m
Merülés: 2,2 m
Önsúly: 11 936 kg
Max vitorlafelület: 244 nm
További 174 hajó bemutatójáért keresd a Vitorlázás Magazin Hajókatalógus Extra különszámát a Rely/Inmedio újságárusoknál, vagy rendeld meg itt!