HAJÓBEMUTATÓ: DEHLER 34 - TÖRETLEN KONCEPCIÓ

Az új Dehler 34 nem töri meg a néhány évvel ezelőtt elindult trendet. Mint arról már a Vitorlázás Magazin korábbi számaiban is olvashattak, az új generációs hajók méretosztálytól függetlenül egységesen az úgynevezett „performance cruiser” irányzatot képviselik.

Az új Dehler 34 nem töri meg a néhány évvel ezelőtt elindult trendet. Mint arról már a Vitorlázás Magazin korábbi számaiban is olvashattak, az új generációs hajók méretosztálytól függetlenül egységesen az úgynevezett „performance cruiser” irányzatot képviselik.

Szöveg: Dénes D. István Fotó: Dehler

A Dehler márka hajói kiviteltől és felszereltségtől függően lefedik a családi vitorlázástól a sportos versenyvitorlázásig terjedő sávot, mindenki eldöntheti, hogy melyik irányba kíván elindulni. Mindehhez megnyerő, túlzásoktól mentes design, jó minőség és már az alapverziónál is megfelelő felszereltség kapcsolódik – versenyképes áron. A sorozat legújabb tagja, az idén piacra került 34 lábas tovább erősíti a bevezetőben leírtakat. Ebben a méretkategóriában nagy a tülekedés, és sikerre az számíthat, aki az ár-érték-minőség tekintetében megnyerő gyártmányt képes a piacra dobni. Az új 34-es remekül sikerült darab lett, és a piac azonnal reagált a változásra: sorban állnak a megrendelők. A júniusi megjelenés óta közel 50 db hajót adtak már el. A szakma nem is tétovázott sokat: az év hajójának jelölték a performance cruiser kategóriában.

A hajó külső megjelenése megnyerő. Első ránézésre a klasszikus vonalvezetés tűnik fel, másrészt, a részletmegoldásokon – pl. orr, tat, kabintető ablakok – a lehető legdivatosabb hajódesign-elemeket fedezhetjük fel. A tervezési szempontok között kiemelt szerepet játszott a hajó kormányosának munkatere. A skipper kényelmesen dolgozhat, minden fontos kezelőszervet könnyen elér. Az első tesztek kiemelik, hogy már 2-3B erősségű szélben is jól mozog a hajó. Kormányerő nincs, az iránytartás és a fordulóképesség is kifogástalan. A Dehler 34 alu-árbóccal és Pauger carbon árbóccal rendelhető. (Mint arról már korábban beszámoltunk, a Pauger Carbon hivatalos Dehler beszállító lett.)

A hajó 3 féle kiellel, és így hozzá 3 fajta kormánylapáttal is rendelhető, és hogy máshol se maradjon ki a hármas szám, a belső enteriőr háromféle fa színben, mahagóni, teak és amerikai cseresznye kivitelben rendelhető. Még nagyobb a változatosság a kárpit színét tekintve: 13 szín és természetesen több fajta bőr közül válogathat a vevő. Ha ehhez hozzátesszük, hogy a hajótest színezése is egyedi igények szerint változhat, akkor világos, hogy a Dehler főként az igényesebb, egyedi elképzelésekkel megjelenő vásárlókra számít. Az alapkivitelű 34-es Elvström triradiál szabású, kiváló minőségű vitorlákkal szerelt, de versenyzésre az EPEX Elvström laminált vitorla is elérhető film/film vagy tafettás változatban, 2 év garanciával a delaminálódás tekintetében. A Dehler 2016-tól redszeresített egy comopozit bow sprite-t amely a 34 esetében is elérhető, és így 55 cm-re a hajó orra előtti pontról egy Code-0 könnyűszeles vitorla is alkalmazható. Kis szélben a hajó sokkal jobb menetteljesítményre képes, ami Balaton-kompatibilissá teszi a hajót. Megnyerő a belső kialakítás. Már a korábban lapunkban bemutatott 38-as nál is az art-deco elemei dominálnak. Nincs ez másként itt sem. Kifejezetten eredeti a szalon kialakítása, az ívelt szekrényzáró elemek változatlanul eredetiek, kényelmes üléspozíciót adnak. Szépek a felhasznált anyagok, jó a kidolgozás. A rejtett LED világítás egészen sejtelmes hangulatot teremt a belső terekben, ahol elegendő méretű rakodóterek szolgálják a családi túravitorlázás szükségleteit.

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink

Kövess minket a Facebookon is.