Beneteau First 36: Izgalmas új verseny-cruiser érkezik

A 2022-es Boot Düsseldorf alkalmával mutatkozik be a világ legnagyobb hajógyártó cégének egyik legizgalmasabb, a Balatonra is tökéletesnek tűnő modellje, a First 36-os. Összefoglaltuk, mit lehet eddig tudni a hajóról.

Az új First-sorozat modelljeinek fejlesztését három évvel ezelőtt közösen kezdte meg a Beneteau és a Seascape. A sorozat kisebb sportcruiser modelljeinek (First 14, 24 és 27) bevezetése után hamarosan érkezik az első racer-cruiser is, a First 36, amely tágas terei és kényelmi megoldásai révén tökéletes családi hajó is egyben. A szakma elitjéből válogatott nemzetközi tervezőcsapat a cég első hivatalos sajtóközleménye szerint olyan vitorlást alkotott, amely már közepes szélben is képes megsiklani, így komoly versenyzésre is alkalmas. Gyenge vagy közepes szélben is rendkívüli sebességgel siklik, egykezes vitorlázásra vagy csapatok számára is ideális, ugyanakkor kategóriájában páratlan komfortot is kínál.

A hajó tervezői mind a szakma legnagyobb „nevei” és egyben profi vitorlázók is (lásd külön keretben), így a 3 éves tervezési folyamat során a versenyhajó minden tulajdonsáságának célt adtak. A tervezőcsapat vezetője ugyanaz a Lorenzo Argento, aki a gyönyörű First 53-ast is tervezte – így érthető, hogy első pillantásra miért tűnik annak kicsinyített másának a 36-os. Az újdonság széles, modern testének köszönhetően osztályának legnagyobb belső terével rendelkezik, ennek megfelelően a gyártó szerint osztályán felüli kényelmet kínál.

A First 36-osnak is jutott bőven a gyártó high-tech és sportos génrendszeréből, hiszen számos intelligens, a hajózási célra optimalizált technológiai megoldása révén rendkívüli hatékonyságot biztosít. A kettős felhasználási funkciót és az ergonómiát szolgálja számos egyedi megoldás – ilyen az is, hogy a hajó kokpitje a cruising elrendezésből pár mozdulattal versenyhajóssá alakítható, ennek megfelelően lettek elhelyezve például a tárolók és a kokpit asztal is egyszerűen kivehető.

A First 36 mindössze egyetlen elrendezésben, és egyetlen színű bútorzattal, 3 kabinos verzióban lesz elérhető, méretosztályában a legnagyobb konyhával és versenyképesnek ígért áron.

Nemzetközi tervezőcsapat
– Vezető dizájner: Lorenzo Argento
– Szerkezet tervezés: Pure Design & Engineering (NZL). A TP52, Ineos AC75, IMOCA 60s hajók tervezéséről ismert.
– Hajótervező mérnök: Samuel Manuard (FRA). Jelenleg a legnépszerűbb név az IMOCA 60 osztályban. Ő tervezte a 7. generációs First és First SE 14-27 vitorlásokat.
– Gigodesign (SLO). A többszörös Red Dot díjas ipari dizájn stúdió kutatási és innovációs tapasztalata elengedhetetlen volt a projekt elindításához.

Balról jobbra: Gianguido Girotti, Damien Jacob, Lorenzo Argento, Sam Manuard, Andraz Mihelin, Luka Stepan, Martin Sostaric @Gigo Design

 

Hozzászólások

Kövess minket a Facebookon is.