Szöveg: Vitorlázás Magazin, Kép: Gyártók
Leszaladni a kikötőbe, eloldani a köteleket, aztán nekivágni a víznek. Délután visszatérni, egy perc alatt elpakolni, majd hazaindulni. A szabadidős hajózás erről is szól, az ilyen kalandokhoz pedig nem kell állómagasság, fürdőszoba és franciaágyas kabin.
Arra az esetre, ha néha egy-egy estét mégis a fedélzeten töltünk, vannak fekhelyek, amiken – a napi élmények után – kényelmes alvás esik. Kis ficakban kis WC, kis hűtő, kis kézmosó – erről szólnak a daysailerek. Kis hajó, nagy kaland! Alább öt, alapvetően nappali túrázásra szánt vitorlást mutatunk be, amelyek a világ különböző pontjain épülnek, de mind egyformán jól testesítik meg a daysailer életérzést. És mind-mind a régi szép idők klasszikus formáit idézik. Íme a kedvenceink!
Wallynano Mk II
Wally, és kész. Ezzel mindent el is mondtunk róla, ami a minőségét illeti. 2,60-as merülése sajnos kizárja a hazai használatot, de kihagyhatatlan eleme egy ilyen felsorolásnak. eredetileg dízelmotorral tervezték, de ma már elektromos meghajtás viszi előre, amikor nem a vitorlák.
Tofinou 9.5
Tervezésekor külön odafigyeltek arra, hogy egy ember is könnyedén boldoguljon vele, minden kezelőkötél a kormányos keze ügyébe esik. Alap felszereltségének része a karbon árboc és a felhúzható tőkesúly. 2,45 méteres szélességének köszönhetően közúti szállításának sincs különösebb akadálya. Ezt bizonyítja is, hogy a Balatonon is látható belőle egy gyönyörű példány.
Aries 31
Ötvöződik benne a huszadik század elejének esztétikuma és a huszonegyedik századi technológia. Tervezője a főleg versenyjachtokban utazó Javier Soto Acebal. Fedélzetborítása igazi tík, bútorai valódi fából készülnek.
Eagle 38
Kokpitjában hatan üldögélhetnek nagy kényelemben, viszont csak három fekhellyel rendelkezik. Kezelése nem igényel nagy létszámú legénységet, de az opcionálisan rendelhető elektromos csörlőkkel tovább egyszerűsíthető.
Saffier Se 27ft
Listánk legújabb darabja, a közönség a 2020-as Boot Düsseldorfon találkozhatott vele először. Lendületes darab, a sebessége hamar felkúszik a két számjegyű tartományba. Dízel és elektromos motorral is szerelik, utóbbi – az akkumulátorokkal együtt – 70%-kal kisebb tömegű. Standard merülése mindössze 1,4 méter (verseny tőkesúllyal 1,6; rövid kíllel 1,05). Beltere négy ágyat rejt.