A megalakulás óta eltelt 6 évben a projekthez több diák csatlakozott a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem négy karáról. Eddig közel 100 hallgató működött közre az első hajó tervezésében és annak továbbfejlesztésében – számolt be róla a Likebalaton.hu. További hallgatók munkájának köszönhetően a 2019-es évben elkezdődtek a második hajó építési munkálatai is, mely projekt közel egy évet ölelt fel, így jelenlegi hajójuk, a Lana, 2020-ban került vízre a Balatonon. Erről a csapatkapitány Czibere Szilárd ebben a cikkben mesélt.
Vízre eresztés Balatonbogláron – Fotó: Solar Boat Team
A csapat így fogalmazza meg misszióját:
„Versenycsapatunk azzal a céllal alakult meg, hogy kezdeményezésünkkel egy olyan tudásbázis és infrastruktúra jöjjön létre, melyre építve éveken keresztül működik majd a csapat, a hallgatók újabb és újabb generációját bevonva az elektromos járműépítés világába.”
A projekt létrejöttének alapvető szempontja a megújuló energiafelhasználás különböző módjának kitalálása, amely egyre népszerűbb kutatási téma világszerte.
A BME Solar Boat Team 3 fő szakmai egységre tagolható: gépészet, gazdaság, elektronika. A csapat élén áll a csapatkapitány, aki vezeti és koordinálja a csapatot, valamint harmonizálja a három fő szakmai egység munkáját a csapaton belül. Minden szakmai egység élén egy csoportvezető áll, aki összekapcsolja a csoporton belül futó projekteket.
A projekt mérföldkövei:
|
A lelkes csapat a vízre eresztés után
Fotó: Solar Boat Team
A járványhelyzet miatt egy ideje home office jelleggel haladnak fejlesztések, kisebb léptékben. A terv szerint május végére szeretnének elkészülni, hogy utána újra vízre tehessék a hajót. Nyáron ismét terveznek egy balatoni próbát, és keresik a lehetőséget saját vagy egyéb eseményen való részvételt.
Jelenleg szponzorok felkutatása is zajlik a csapat háza táján, a 2021-es év hátralévő részére és a fejlesztések folytatására.
Ebben az évben több fejlesztésen dolgoznak, például az elektronikai csoport a felügyeleti rendszer kiegészítését tervezi egy automatikus tervező és ajánló rendszerrel, ami a hajó digitális ikerpárján végezne számításokat az optimális teljesítmény elérése érdekében. A gépészeti csoport fő terve a hajó szárnyainak tesztelése, a kormány továbbfejlesztése, és egy magasabb hatásfokú propeller tervezése és tesztelése. Emellett egy új hajótest megtervezését is célul tűzték ki.
Működés közben a napelemes hajó – Fotó: Solar Boat Team
A lehetséges szponzorok három különböző csomagból választhatnak, amelyekben a csapat többek között a logó hajón való feltüntetését, közösségi oldalakon való megjelenést, vagy rendezvény meghívásokat ajánl fel a támogatásért cserébe. A jövendőbeli szponzorok a Solar Boat Team honlapján, illetve közösségi oldalán tudják felvenni a kapcsolatot a csapattal.
Nyitókép: A jelenlegi csapat / Fotó: Solar Boat Team