Új szelek
Új szelek járnak. Még soha nem irányult ekkora médiafigyelem a vitorlázásra, mint mostanában. Soha
ennyi tévécsatorna nem adott ekkora teret az egyes versenyek beszámolóinak, mint tavaly. Soha
ennyi szponzorpénz nem áramlott még nagyobb kupasorozatokba. És még soha nem érdeklődtek
ennyien ezek iránt, mint tavaly. A Volvo Ocean Race és az Extreme Sailing minden rekordot
megdöntött.
Új szelek járnak a hajóépítés terén is. Az új, állítható szárnyak hatására (mint arról részletes
cikkünkben is olvashatnak) a Forma-1- es csapatok CFD-tervezésének módszerei mentén az
elektronika is belopakodhat a már amúgy is egyre inkább a high-tech színvonalat képviselő vitorlások
világába. Persze tudjuk, hogy a hajók többet fejlődtek az elmúlt három évtized alatt, mint az azt
megelőző három évszázad alatt, mégis borítékolhatjuk (vagy hogy stílusosabbak legyünk:
palackpostán feladhatjuk), hogy újabb technikai forradalom küszöbén állunk.
Új szelek járnak a Balatonon is. Soha ennyi kikötőhely nem létesült, mint amennyit a nemrég átadott
vagy a még kiépítés alatt álló létesítmények jelentenek majd, ha elkészülnek. A vitorlás sportok és
velük a vitorlázás iránt növekvő figyelem pedig minden bizonnyal magával hozza a hazai vitorlázók
számának növekedését is.
És persze új szelek járnak a Vitorlázás magazin háza táján is, hiszen új kiadóhoz került Magyarország
piacvezető hajós magazinja. A Pannon Lapok Társasága az egyik legnagyobb hazai lapkiadó, amely
ráadásul veszprémi központjával éppen a Balaton régiójában a legerősebb. A tőkeerős és hatalmas
szakmai tapasztalattal rendelkező vállalat rengeteget tehet azért, hogy magazinunk lépést tartson a
vitorlázás világában lezajló változásokkal. A tulajdonosváltás mögötti kölcsönös szándék is éppen ez:
a magazin már elég régen feszegeti a korábbi kiskiadós működési rendszer korlátait. Immár minden
rendelkezésünkre áll ahhoz, hogy nagyobb vizekre merészkedjünk.
A feltáruló új horizont felé hosszú út vezet. Szakmai mentorom és régi barátom, Dénes D. István ezért
adta át nekem a kormányrudat. Bár 15 éve rendszeresen publikálok egy másik hajós magazinban, és
korábban számos írásommal találkozhattak már a Vitorlázás hasábjain is, közel sem rendelkezem
olyan káprázatos szakmai múlttal, mint István. Éppen ezért marad ő is a fedélzeten. Tapasztalataival
és tanácsaival segít majd abban, hogy az eddig megszokott magas szakmai színvonal megtartása
mellett egy fiatalosabb és frissebb, az új idők szeleivel szárnyaló magazinosabb magazint
készíthessünk Önöknek.
Reméljük, kedves olvasóink, hogy a jövőben is velünk maradnak, és tanúi, sőt, részesei lehetnek
ennek a nagy utazásnak merész céljaink felé. Az új kiadónak persze fontos, hogy elérje üzleti céljait
velünk – de Önöknek kedves olvasóink, maga az utazás az, ami számít. Éppen ezért nem tervezünk
semmi olyasmit, amivel Önök nem szívesen szembesülnének kedvenc magazinjukban. Hajós nyelven
fogalmazva: nem szerelünk fel motort azért, hogy dinamikusabbak legyünk. De néhány állítható foil
megjelenik majd – mert az idők szelével nekünk is változnunk kell.
Lénárt Attila
főszerkesztő