Új szelek

Új szelek

Új szelek járnak. Még soha nem irányult ekkora médiafigyelem a vitorlázásra, mint mostanában. Soha

ennyi tévécsatorna nem adott ekkora teret az egyes versenyek beszámolóinak, mint tavaly. Soha

ennyi szponzorpénz nem áramlott még nagyobb kupasorozatokba. És még soha nem érdeklődtek

ennyien ezek iránt, mint tavaly. A Volvo Ocean Race és az Extreme Sailing minden rekordot

megdöntött.

Új szelek járnak a hajóépítés terén is. Az új, állítható szárnyak hatására (mint arról részletes

cikkünkben is olvashatnak) a Forma-1- es csapatok CFD-tervezésének módszerei mentén az

elektronika is belopakodhat a már amúgy is egyre inkább a high-tech színvonalat képviselő vitorlások

világába. Persze tudjuk, hogy a hajók többet fejlődtek az elmúlt három évtized alatt, mint az azt

megelőző három évszázad alatt, mégis borítékolhatjuk (vagy hogy stílusosabbak legyünk:

palackpostán feladhatjuk), hogy újabb technikai forradalom küszöbén állunk.

Új szelek járnak a Balatonon is. Soha ennyi kikötőhely nem létesült, mint amennyit a nemrég átadott

vagy a még kiépítés alatt álló létesítmények jelentenek majd, ha elkészülnek. A vitorlás sportok és

velük a vitorlázás iránt növekvő figyelem pedig minden bizonnyal magával hozza a hazai vitorlázók

számának növekedését is.

És persze új szelek járnak a Vitorlázás magazin háza táján is, hiszen új kiadóhoz került Magyarország

piacvezető hajós magazinja. A Pannon Lapok Társasága az egyik legnagyobb hazai lapkiadó, amely

ráadásul veszprémi központjával éppen a Balaton régiójában a legerősebb. A tőkeerős és hatalmas

szakmai tapasztalattal rendelkező vállalat rengeteget tehet azért, hogy magazinunk lépést tartson a

vitorlázás világában lezajló változásokkal. A tulajdonosváltás mögötti kölcsönös szándék is éppen ez:

a magazin már elég régen feszegeti a korábbi kiskiadós működési rendszer korlátait. Immár minden

rendelkezésünkre áll ahhoz, hogy nagyobb vizekre merészkedjünk.

A feltáruló új horizont felé hosszú út vezet. Szakmai mentorom és régi barátom, Dénes D. István ezért

adta át nekem a kormányrudat. Bár 15 éve rendszeresen publikálok egy másik hajós magazinban, és

korábban számos írásommal találkozhattak már a Vitorlázás hasábjain is, közel sem rendelkezem

olyan káprázatos szakmai múlttal, mint István. Éppen ezért marad ő is a fedélzeten. Tapasztalataival

és tanácsaival segít majd abban, hogy az eddig megszokott magas szakmai színvonal megtartása

mellett egy fiatalosabb és frissebb, az új idők szeleivel szárnyaló magazinosabb magazint

készíthessünk Önöknek.

Reméljük, kedves olvasóink, hogy a jövőben is velünk maradnak, és tanúi, sőt, részesei lehetnek

ennek a nagy utazásnak merész céljaink felé. Az új kiadónak persze fontos, hogy elérje üzleti céljait

velünk – de Önöknek kedves olvasóink, maga az utazás az, ami számít. Éppen ezért nem tervezünk

semmi olyasmit, amivel Önök nem szívesen szembesülnének kedvenc magazinjukban. Hajós nyelven

fogalmazva: nem szerelünk fel motort azért, hogy dinamikusabbak legyünk. De néhány állítható foil

megjelenik majd – mert az idők szelével nekünk is változnunk kell.

Lénárt Attila

főszerkesztő

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink