Szoros verseny a nagyhajók évadnyitóján

Rauschenberger Miklós és csapata ért célba elsőként a "The Red" nevű Extreme 40 katamaránnal a vitorlabontó ünnepséget követő nagyhajós évadnyitó versenyen, amelyet Balatonfüreden rendeztek meg a hétvégén.

Rauschenberger Miklós és csapata ért célba elsőként a „The Red” nevű Extreme 40 katamaránnal a vitorlabontó ünnepséget követő nagyhajós évadnyitó versenyen, amelyet Balatonfüreden rendeztek meg a hétvégén.

Forrás: MVSZ, Fotó: Szekeres Imre

Mintegy 151 hajó telesítette szabályosan a pályát az elrajtolt 157-ből. A győzteseknek kevesebb, mint másfél órára volt szüksége a pálya teljesítéséhez, és az utolsó helyezett is visszaért négy órán belül a füredi mólóhoz a gyengeszeles versenyen.

Reggel esős, borús hangulatú időjárás fogadta a résztvevőket, de aztán egyre javult az idő és később a nap is kisütött. Északi szél fújt, amely akár ideális is lehetett volna a hagyományos Füred – Alsóörs – Tihany  – Füred pálya teljesítéséhez. De ami végül fújt, az meglehetősen messze maradt az ideálistól!

Az olykor maximum 8-10 csomósra frissülő szélben óriási megállások, lavórok, szélfordulók voltak, és az is megesett, hogy aránylag egymás közelében vitorlázó hajók éppen száznyolcvan fokkal ellenkező irányból fújó szélben próbáltak előre jutni. Ahogy az a Balatonon megesik olykor, a szél esetenként azt a benyomást kelthette, hogy az eredményt egyik-másik résztvevőnek dobókockával is kisorsolhatták volna.

Az viszont biztos, hogy a győztes megérdemelte a díját. Rauschenberger Miklósék is kerültek előre nem láthatóan nehéz szélhelyzetekbe, de rendre jól ismerve fel a megoldásokat, jó sebességgel hámozták ki magukat reménytelennek tűnő szituációkból is.

A rajt után a kecsegtető partközeli sávból eltűnt a szél, megfogva a gyors többtestűeket, így Alsóörsnél egytestű hajók fordultak az élen. Később a gyorsak feljöttek az élre és ők értek az első helyeken a célba, de az egytestűek sem maradtak le jelentősen. A mezőny a befutó közelében többször is összetömörödött, komoly feladatot róva a célhajó személyzetére. Például a huszadik és a századik hajó befutása között alig több, mint tíz perc telt el.

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink