Újabb egy napig tartott Jean Le Cam 15 percnyi hírneve, miután Alex Thomson a Hugo Bossban rejlő jobb sebességpotenciált kihasználva újra visszavette a vezetést a veterán franciától. Ezúttal nem a versenyzők meteo-taktikája vagy kockázatvállalási hajlandósága változtatta meg a sorrendet (mint egy napja, amikor Le Cam bevállalósabban ment be a Theta nevű viharba), hanem az, hogy a brit vitorlázó a legkorszerűbb generációjú foilerrendszerrel felszerelt IMOCA 60-assal vitorlázik, Le Cam hajója két verzióval régebbi. Így nem meglepő, hogy jelenleg is majdnem 4 csomóval nagyobb sebességgel halad nála, és a francia versenyző hátránya folyamatosan nő, reggel 9-kor már közel 24 mérföld volt.
Mögöttük Benjamin Dutreux és a paralimpiai bajnok Damien Seguin következik (aki egyébként már szintén vezette a verseny egy rövid ideig). Kissé meglepő módon a Thomsont követő hármasfogat egyik tagjának sincs foilere…
A nyugodtabb körülményeket kihasználva a versenyzők próbálják kicsit kipihenni magukat, bepótolni a napok óta kimaradt alvást és evést. „Egy kávé, csak arra vágyom indulás óta… De attól tartok, ezt még néhány hónapig nélkülöznöm kell” – mondta el Ari Huusela (Stark), a mezőny egyetlen finn tagja. A Vendée Globe beszélgetős stúdióműsorának tegnapi vendége, a nyugati irányú földkerülés korábbi (1994-2000 közötti) csúcstartója, Mike Golding ehhez hozzátette: neki ugyan bőven elég volt a nescafe is, de meg tudja érteni, hogy milyen állapotban lehetnek máris a versenyzők. Szerinte a Vendée Globe (mint minden hosszútávú verseny) egyik legfontosabb eleme ugyanis az, hogy mennyire képesek „feltölteni” magukat a versenyzők, hiszen elképesztő mennyiségű energiát igényel a szervezettől az ilyen tartós igénybevétel. Bár a versenyzés e „humán oldaláról” kevesebb szó esik, de könnyen belátható, hogy csakis az pályázhat eséllyel a győzelemre, aki a legjobban tudja beosztani saját erőtartalékait. Nos, az előrejelzések szerint most néhány napig mindenkinek van esélye „töltődni” egy kicsit…
Közben Jérémie Beyou visszaért Sables d’Olonne kikötőjébe, ahol a csapat nagy erőkkel vetette rá magát a több helyen is sérült hajó javítására. A francia vitorlázó szeretne újra a mezőny után indulni, de ez persze csak akkor reális lehetőség, ha sikerül értelmezhető időn belül rendbe hozni a Charalt.
A hölgyek között továbbra is Sam Davies halad a legelőkelőbb pozícióban, de a nyolcadik helyről már a 12.-re csúszott vissza az elmúlt 48 órában.