Bár már javában zajlik a felkészülés a következő Amerika Kupás összecsapásokra, úgy tűnik, a címvédő kiwiknek van bőven szabadidejük, hiszen részt vettek egy látszólag teljesen más irányú fejlesztésben is az elmúlt hónapokban: a „Horonuku” nevű rekorder-jármű elkészítésében. Az őslakosok nyelvén a név nagyjából azt jelenti, hogy „finoman siklani a tájon keresztül – és pont ezt is várták a különös, széllel hajtott, kerekekre szerelt jégvitorlás-forma szerkezettől. Az eszköz bevált: Gelnn Ashby pilóta irányításával a Horonuku 222,4 km/h-s sebességet ért el december 11-én a dél-Ausztráliában.
A GPD-szel mért rekordot még nem hitelesítette az arra illetékes szerv, a FISLY, vagyis a Federation International de Sand et Land Yachting – és mielőtt bárkiben felmerül a kérdés: igen, valóban van ilyen szervezet.
A tisztán szélhajtású járművel elért korábbi legnagyobb sebesség 202,9 km/h volt, amelyet még 2009-ben állított fel Richard Jenkins.
És hogy mindez hogyan szolgálta a címvédő csapat felkészülését a következő Amerika Kupára? Nos, Matteo de Nora csapatvezető szerint: „Ez a szárazföldi projekt egészen új lehetőséget kínált arra, hogy feszegessük egy kicsit a határainkat az aerodinamika, a strukturális erők, a gyártási folyamatok és az anyaghasználat terén. Gyakran alábecsülik annak a jelentőségét, hogy az Amerika Kupa-kampányok során az általunk kifejlesztett technológiák és anyagok a holnap technikáját képviselik.” Vagyis nem árt tesztelni őket.
Főleg ilyen sikeresen.