Hírek

Megjelent a Vitorlázás Magazin 2022/2-es száma. Íme, miről írunk részletesen!
Partot ért az Atlanti-óceán túlfelén az első vezető nélküli, tisztán megújuló energiával hajtott kísérleti hajó, a Mahi Two.
Két szezon után ismét hajót váltott a Prospex-Delta Team: a D35-ösről egy saját terveik szerint továbbfejlesztett AC45-ösre ülnek át az idei Kékszalagra készülve. Miben más ez, mint az RSM 2? És mit tud vajon az új hajó, és mire lehet vele képes a csapat ilyen rövid felkészülési idő alatt? Ezt igyekeztünk felmérni a hivatalos hajóbemutató alkalmával.
Egy autista fiatal papírhadihajó-kiállítása nyílt meg szombaton a Hadtörténeti Intézet és Múzeumban. Az intézmény MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a különleges tárlaton valódi hadihajók papírmaséból készült pontos másolatait lehet megtekinteni.
Az egyik legnagyobb és legérdekesebb újdonság lehet a 2019-es szezonban a Hanse 508-as. Részletes cikkünk a Vitorlázás Magazin február 20-án megjelenő, 2019/1-es számában – addig pedig itt egy remek videó a hajóról!
A vitorlások mellett elektromos hajók is indulhatnak az idén a Balaton talán legelegánsabb versenyén a BFYC rendezésében június végén.
Továbbra is drámai a helyzet a kikötőhelyeket illetően a Balatonon, de idén talán beindul némi mozgás. Hiába készül el nagyjából félezer új hely, ez biztosan nem lesz elég és a rohamos drágulási tendenciát sem töri meg. Az ínséget nemcsak az okozza, hogy mind több a hajó a Balatonon, hanem az is, hogy az újak egyre nagyobbak. Kikötői helyzetképünk következik.
Alig több mint egy évtized alatt a hajózási alkalmazások – mind az okostelefonokon, mind a táblagépeken – teljesen átalakították, megváltoztatták a szokásainkat. Íme egy remek gyűjtemény a leghasznosabb, legfontosabb hajós applikációkból!
Több mint 210 vitorlástulajdonos jelezte írásban, hogy szeretné bóján tartani hajóját a Balatonon. A kikötőhelyek ugyanis elfogytak, vagy megfizethetetlenek. Szakértői csapat alakult, hogy feltérképezzék a múltban létező, mára már elfeledett bójázás lehetőségeit.