Sok szép vitorlást láttunk már, és rengeteget be is mutattunk magazinunk Luxushajó rovatában – a Canova remekül illik ebbe a sorba. A Baltic 142 lábas csodája letisztult formavilágával, esztétikus, de tágas felépítményével, széles kokpitjával tagadhatatlanul gyönyörű. De a Boat International zsűrije nem ezért ítélte neki az Év Szuperjachtja Díjat vitorlás kategóriában. Vagy legalábbis nem csak ezért.
A Canova ugyanis nem csupán szép, hanem számos innovatív megoldást is felvonultat. Felszerelték például Dinamikus Stabilitás Kontrollal (DSS), amely lényegében egy oldalt kitolható hosszú támasztó-foiler, amely nevéhez híven csökkenti a hajó dőlését, ezzel növelve a szélterhelést és végső soron a tempót.
Ennél is érdekesebb azonban a hajó különleges hajtásrendszere, amely egy 420 kW-os villanymotorból, a hozzá kapcsolódó hatalmas teljesítményű li-ion akkumulátorcsomagból áll. Ehhez kapcsolódik egy roppant korszerű hydrogenerátor-rendszer, amely akár hat óra alatt is képes teljesen feltöltetni az energiatárolókat amikor a hajó vitorlával halad. A hajtáslánc rendkívül kifinomult és lényegében zéró emisszió mellett képes minimális széllel is átsegíteni a hajót az Atlanti-óceánon. (A biztonság kedvéért azért egy hagyományos dízelmotort is beépítettek a hajóba, ha netán a visszatöltéssel vagy az elektromos hajtással valamilyen probléma lenne.)
A hajtás mellett más környezetbarát részmegoldások is akadnak a hajón. Ilyen például a sötétíthető és gombnyomásra majdnem teljesen leengedhető ablakfelületek a tágas fedélzeti szalonban. Ennek az az előnye, hogy haladás közben nincs szükség klímára odabent.
Fotó: Baltic Yacht