Szinte még el sem kezdődött, máris elröppent ez a nyár. Ez mindig így van, a szürke őszi-téli hónapok hosszabbak, mint az életkedvvel feltöltő napsütéses hetek, de az idén még gyorsabban szállt el az idő minden hajós számára. Ennek két oda is volt: az egyik a pocsék idő. Mintha Naptestvérünk minden harmadik napon (és főleg hétvégente) másnapos lett volna az idén. De talán még az időjárásánál is jobban felpörgette az idő múlását az, hogy a karanténban töltött tavaszi hónapok után mindenki késve kezdett neki a hajó rendbetételének, a nyaraló beüzemelésének és minden más szezon előtti munkának. Mint tudjuk, ami késik az lassabban jön el – és ebből következően hamarabb is röppen tova. Ez történt az idei szezonunkkal is.
Erről leginkább a Kékszalag résztvevői tudnának sokat beszélni, hiszen nem volt olyan csapat, amely normálisan fel tudott volna készülni a versenyre. De legalább volt verseny, amelyet, mint tudjuk, az RSM nyert – részletesen lásd Balázs Viktor Az RSM-titok című cikkében – de a küzdelem végig izgalmas volt, derül ki az Ez volt a Kékszalag című képriportunkból. És bár az őszi járványügyi kilátások nem sokkal derűsebbek, mint az idei nyár sok felhős vasárnapja, de legalább biztosan lesz Vendée Globe verseny. (Naná, hiszen nincs is tutibb karantén, mint hónapokig egyedül hajózni a világ végén!) S ha már lesz szóló földkerülő, akkor Ruják István A szárnyasok és a többiek című cikkében be is mutatjuk a mezőnyt, hogy tudjuk, magyar résztvevő híján kinek drukkoljunk novembertől.
E sorok írásakor biztosnak tűnt, hogy lesz Balaton Boat Show is, amely nem csak sok érdekességgel szolgálhat az idén, hanem különös jelentősége is van – hogy micsoda, az kiderül A legnagyobbak kiállítása című cikkünkből. A címben arra utalunk, hogy soha nem láthattunk még annyi jócskán 40 láb feletti hajót egy kikötőben, mint az idei Balaton Boat Show-n. A forgalmazók szerint azért, mert erre tart a hajópiac. De vajon tényleg jók az ilyen hatalmas hajók a magyar tengerre? Ezt próbáltuk kideríteni Családi játék című cikkünkben, amelyben egy Hanse 458-ast tettünk próbára új megközelítéssel. S aki még ezt olvasva is fanyalogna az egyre terjedő „túl nagy” hajók miatt, az semmiképpen se hagyja ki A legek legjei című, a világ legdrágább vitorlásait bemutató cikkünket!
S ha már a listáknál tartunk: összeszedtük A vitorlázók 10 főellenségét is egy külön cikkben, amely végül 11 tételt tartalmaz, köztük az aljas vízinövényeket, amelyek sok fejfájást okoztak az idén. Erről a témáról a Fegyverkezés a hínár ellen című cikkünkben olvashatnak részletesen. De összeszedtük a 6+2 kedvenc fedélzeti kiegészítőnket is, meg a méltatlanul kevés figyelmet kapó kisebb hajókat, amelyekről A Daysailerek 6 csoportja című cikkünkben emlékezünk meg. De írunk még arról is, Hogyan vezessünk katamaránt, és tanácsot adunk a ki/beállásokhoz Így fejleszd a kikötői manővereket című cikkünkben. És persze még ez sem minden, csupán néhány kiragadott ízelítő mostani lapszámunk tartalmából.
Amíg tehetjük, hajózzunk sokat – de a borús napokra jobb, ha a kezünk ügyében tartjuk a Vitorlázás Magazint.