Méltó eseménnyel ért véget a 2010-es Audi MedCup sorozat.
Az utolsó forduló
Minden szempontból közel tökéletes helyszínt biztosított az idei Audi MedCup sorozat utolsó állomásának a szardíniai Cagliari. A sorozat negyedik földközi-tengeri, és első olasz állomása nem okozott csalódást: a 2008-as és 2009-es versenyhez hasonlóan igen elégedetten távoztak a szardíniai regatta után mind a résztvevők, mind a rendezők.
A Cagliari-öbölben kitűzött versenypálya ugyanakkor folyamatosan tartogatott meglepetéseket a mezőnyöknek. Az első napokban gyenge, tenger felől fújó szélben rendezték a futamokat, aztán egy napra parton maradt a mezőny, mert a gyenge szél mindenfelől fújdolgált, csak egy irányból nem. Az utolsó napon aztán tökéletes, 30 csomóra hízó misztrálban, majdnem teljesen sima vízen lehetett futamokat rendezni. A TP 52-esek között az argentin Alberto Roemmers Matadorja egyértelmű fö-lénnyel nyerve, megérdemelten vitte haza a Region of Sardinia Trophyt, miután a nyolc futamból hármat – beleértve a másfeles szorzójú túrafutamot – megnyert, és két második helyet is begyűjtött. Legrosszabb helyezésük a második futamban egy nyolcadik hely volt (a 11 hajós mezőnyből a Bigamist nem indult el Szardínián, így tízen versenyeztek a nagyobb osztályban), de még így is 12,5 pontot vertek a második helyezettre, a „gyári csapatként” induló Audi 1 ALL4ONE-ra. Utóbbiak Joechen Schuemannal a kormánynál két győzelemmel és 38 ponttal zárták a versenyt, pontegyenlőségben az ETNZ-vel, a második helyet több futam-győzelmük miatt szerezték meg.
A sorozat legjobbjának, a 2009-es bajnok Emirates Team New Zealandnek azonban a szardíniai harmadik hely is bőven elegendő volt ahhoz, hogy megvédje címét, és ezzel a sorozat első csapatává váljanak, aki két egymást követő évben ismételni tudtak az elsőség tekintetében.
Ha a sorozatban lenne „kiváló kezdő” díj, azt 2010-ben minden bizonnyal az orosz Synergy csapat kapná, akik Szardínián is remekül vitorláztak, és futamot is tudtak nyerni. A dobogóról mindössze másfél ponttal maradtak le, szintén másfél pontot verve az amerikai Quantum Racingre, és 3 pontot a brit Teamorigin 1851-re.
A 42-esek között a spanyol dominancia továbbra is jellemző maradt. A Madrid-Caser Seguros új kormányosa, az olasz Paolo Cian hamar megtalálta az összhangot a hajó spanyol skipperével, Jose Maria Van der Ploeggel, a szinte teljesen spanyol legénység öszszehangolt munkája Cian elismerten kiváló match-racing képességeivel szinte legyőzhetetlen kombinációt eredeményezett: a hét futamból csak egyetlenegyben nem ők győztek, ezzel a szardíniai trófea mellett a sorozatot is megnyerték. Mind a sorozatban, mind a cagliari versenyen másodikként végzett a szintén spanyol Islas Canarias Puerto Calero. A harmadik hely Szardínián a brit Peninsula Petroleumé lett, de az összetettben csak az ötödik, azaz utolsó hely lehetett az övék. A Caglia-riban minden futamban leghátul végzett Iberdola korábbi jó szereplése elég volt ahhoz, hogy a sorozatban idén ők legyenek a harmadikak. Folytatás jövőre hasonló programmal, és ismét egy új kisebbik osztállyal.
52 Series Végeredmény
1. NZL EMIRATES TEAM NEW ZEALAND
2. USA QUANTUM RACING
3. SWE ARTEMIS
4. GBR TEAMORIGIN 1851
5. ARG MATADOR
6. GER AUDI A1 POWERED BY ALL4ONE
7. GBR CRISTABELLA
8. RUS SYNERGY
9. ESP BRIBON
10. ITA LUNA ROSSA
11. POR BIGAMIST 7
42 Series Végeredmény
1. ESP MADRID – CASER SEGUROS
2. ESP ISLAS CANARIAS PUERTO CALERO
3. ESP IBERDROLA
4. ITA AIRISESSENTIAL
5. GBR PENINSULA PETROLEUM
Képgaléria: