Technika

Példátlan mértékben pörgött fel a luxusjachtok iránti kereslet a válság óta. Soha korábban nem adtak el annyi méregdrága csúcs-játékszert, mint az elmúlt években. A jelenség persze nem korlátozódik kizárólag a jachtokra, de a luxusipar robbanásszerű fejlődésének leglátványosabb eleme mindenképpen ez.
Ilyen hajókkal vívnak majd a csapatok a címvédő kiwik elképzelései szerint a 36. Amerika Kupáért. A témáról bővebben is olvashat a Vitorlázás Magazin most megjelent, 2017/6-os számában!
Évekig tartott, mire a szakma és a közönség elfogadta a 35. Amerika Kupán fejlődésük csúcsát villogtató repülő katamaránokat, mégis elköszönünk tőlük. Mi a váltás oka, mi volt a baj ezekkel a hajókkal? Ennek jártunk utána.
Nem kímélt bennünket az időjárás az idei nyáron: szinte minden hétre jutott egy-egy kiadósabb vihar. Éppen elég kellemetlen egy kikötőbe szorulva várni a rossz idő elmúltát, de ennél is sokkal jobban el tudja rontani az ember napját, ha a vízen éri a vihar. Éppen ezért nagyon fontos, hogy időben felismerjük, mit hoznak a kialakuló felhők. Ezért ismételjük át a legfontosabb tudnivalókat Pártai Lúcia meteorológus korábbi írása segítségével.
Új C-uszonyok, új kormányok, új vitorlák, új szponzorok – szinte csak a csapat és a filozófia maradt változatlan a 2012-es Kékszalag-rekorder Fifty-Fiftynél. Mármint az a filozófia, hogy minden évben újítanak, ami mint tudjuk, kockázatos… Öt év alatt sokat csiszolódott a magyar hajóipar büszkeségei között is méltán szereplő hajó, így az idén még komolyabban kell számolni vele, mint eddig. Cikkünkben bepillantunk a fejlesztéseikbe.
A dolgok néha más perspektívába kerülnek – ezt a kiwik a szó szoros értelemben is tapasztalhatták tegnap, amikor hatalmasat buktak az Amerika Kupa tegnapi elődöntő-körének második csatájában. Sérülés nem történt, de a hajóra ráfér egy alapos javítás.
Technikai gondok miatt simán két vereséget húztak be az Amerika Kupa tegnapi első elődöntői során a britek az új-zélandiakkal szemben. A japánok és a svédek két párbaja (különösen a második) fordulatos volt és vegyes eredményt hozott.
A BS-Fűzfő vitorlásklubnál a tavalyi szezon óta egy egyedülálló, saját fejlesztésű oktatóhajóval tanítják a gyerekeket vitorlázni – méghozzá a szárazföldön.