VOR: részletek a halálos balesetről

Túlzás lenne azt állítani, hogy immár minden részletet ismerünk a Volvo Ocean Race negyedik szakaszának végcélja előtt történt, halálos áldozatot követelő balesettel kapcsolatban, de az már szinte biztos, hogy a kínai halászhajó nem volt kivilágítva. Kiszivárgott egy kép is a Vestas sérült hajójáról.

Túlzás lenne azt állítani, hogy immár minden részletet ismerünk a Volvo Ocean Race negyedik szakaszának végcélja előtt történt, halálos áldozatot követelő balesettel kapcsolatban, de több forrás szerint a kínai halászhajó nem volt kivilágítva. Kiszivárgott egy kép is a Vestas sérült hajójáról.

A hatóságok egyelőre nem közöltek részleteket a folyamatban lévő vizsgálat eddigi megállapításaival kapcsolatban, így az még egyelőre közel sem biztos, hogy igazak azok a sajtóértesülések, amelyek szerint nem működtek a navigációs fények azon a halászhajón, amellyel a dán-amerikai csapat összeütközött. Nem erősítette meg ezt az információt a balesetről sok részletet eláruló Phil Lawrence, a VOR versenyigazgatója sem.Ugyanakkor több hongkongi angol nyelvű hírportál is szemtanukra hivatkozva arról számolt be, hogy a halászhajó teljes sötétségben hajózott.

A Hongkong partjaitól alig 30 mérföldnyire történt baleset helyi idő szerint éjjel fél kettőkor következett be. Az ütközés következtében a halászhajó elsüllyedt. Tízfős legénységéből kilencet egy másik, közelben tartózkodó bárka mentett ki, a tizedik tengerészt a Vestas legénysége húzta ki a vízből. A csapat a baleset bekövetkezése után néhány másodperccel már jelentette is az esetet a Race Controlnak és mayday jelzést adott le. Mindent elkövettek a legénység általuk kihalászott tagjának életéért, de hiába – a tengerészért mentőhelikopter érkezett, de a kórházba szállítás közben életét vesztette.

Lawrence tájékoztatásából kiderült az is, hogy a Vestas mögött harmadik helyen közeledő Dongfeng csapat is azonnal felajánlotta a segítségét a mentésben, de ezt sem a Vestas, sem a versenyigazgatóság nem látta szükségesnek. Így a kínaiak folytatták az útjukat a kikötő felé. Ugyanakkor a következőnek érkező AkzoNobelt már megállásra szólították fel „elővigyázatossági okokból”, de mivel segíteni már nem tudtak, hamarosan engedélyt kaptak a folytatásra.

A Vestas hajója megsérült ugyan, de szerencsére a vízvonal fölött, így ha óvatosan is, de saját erőből tudtak elvergődni a kikötőig. Hivatalos kép nem jelent még meg a hajóról, de egy hongkongi honlap közzétett egy felvételt róla, ezt mutatjuk meg mi is.

A versenyigazgató leszögezte, hogy a Race Controlt nem terheli felelősség a balesettel kapcsolatban, mivel ők nem férhetnek hozzá a polgári hatóságok forgalmi adataihoz, tehát az ő monitoraikon sem szerepelt a Vestas útjába került hajó. Lawrence kifejezte őszinte együttérzését mind a saját, mind a mezőny nevében az áldozat hozzátartozói felé, illetve kijelentette: a szervezők mindenben együttműködnek a vizsgálatot folytató hongkongi hatóságokkal.

Ezek is érdekelhetnek

Ajánlataink