Látszólag drámai mértékben változott a helyzet a Volvo Ocean Race második szakaszán tegnap este óta. Kis túlzással az utolsókból lettek az elsők – és az elsőkből az utolsók. Ez azonban leginkább csak a látszat.
Igencsak meglepődhetett az, aki egy napnyi kihagyás után nézett rá ma reggel a Volvo Ocean Race második szakaszának állására. A korábban élen vágtató Dongfeng és a szorosan mögötte lihegő MAPFRE csak az ötödik illetve a negyedik helyen áll, míg a korábban sereghajtó Turn the Tide on Plastic a másodikon, az eddig negyedik AkzoNobel pedig az élen tanyázik. Látszólag nem is változhatott volna sokkal nagyobb mértékben az állás – de ez leginkább csak a látszat.
A második szakasszal kapcsolatban többször kitértünk már arra, hogy ez a Lisszabonból Fokvárosba vezető 7000 mérföldes szakasz sokkal inkább taktikai játék, mint sem gyorsasági futam. Ez persze nem azt jelenti, hogy a csapatok sebesség-potenciálja nem számít, csak azt, hogy ennek most a szokásosnál kisebb a jelentősége. Ezt mutatja ez a mostani fordulat is. Az AkzoNobel és a Turn the Tide on Plastic váratlan előretörése ugyanis annak tudható be, hogy hamarabb vették az irányt az afrikai partok felé, így a többieknél Keletebbre, vagyis a célhoz légvonalban közelebb vannak, mint a többiek. A távolság lefaragásának azonban sebességvesztés az ára, amit jól jelez, hogy míg a rövidebb utat választó két éllovas 9-10 csomós sebességgel vitorlázik, addig a többiek 16-20 csomóval rohannak. Ezért még mindig nem lehet messzemenő következtetéseket levonni a verseny pontos állásáról, hiszen a korábbi éllovasokból éppen üldözővé vált csapat legfürgébbjei, a Dongfeng és a MAPFRE komoly tempóelőnnyel halad, és akár estére ismét utol is érhetik az AkzoNobel-TTP-duót. És a verseny vége még messze van…